شبکه‌های اجتماعی

بیگانه وارد می‌شود

آشنایی با S330L، جدیدترین کانسپت JMC

جِی‌ام‌سی (جیانگلینگ موتور کورپوریشن) از آن دست خودروسازان چینی است که تا کنون موفق به حضور در بازار ایران نشده است. هر چند، یک بار اقدام این شرکت برای حضور در ایران تا تردد نمونه‌های آزمایشی در خیابان پیش ‌رفت، اما در نهایت این خودروساز برای ورود به ایران ناکام ماند.
جی‌ام‌سی تولید کننده خودروهای تجاری سبک، وانت و SUV است که نخستین محصولات آن بر پایه خودروهای قدیمی ایسوزو شکل گرفته بود. با این حال تجارت اصلی این خودروساز تولید محصولات فورد در چین است، به گونه‌ای که در سال 2016، تقریبا 265000 خودرو با نشان فورد از خط تولید این شرکت خارج شد. در همین سال خودروهای تولید شده با نشان JMC نیز به مرز فروش 41000 دستگاه رسید.
تازه‌ترین محصول این خودروساز یک کراس اوور کوچک و زیبا با نام S330 است که 4.6 متر طول دارد. این خودرو به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو مجهز شده که 163 اسب بخار نیروی آن به چرخ‌های جلو یا تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. جی‌ام‌سی در نمایشگاه خودروی شانگهای 2017، کانسپتی را بر پایه این خودرو به نمایش گذاشت که S330L نام دارد.
اگر شخصیت «زنومورف» در فیلم «بیگانه» یک ماشین بود، احتمالا چیزی شبیه این کانسپت جی‌ام‌سی می‌شد. یک جلوپنجره بزرگ با چهار ردیف دندان که جی‌ام‌سی به تازگی آن را در تمام محصولات خود استفاده می‌کند، در کنار چراغ‌های باریک و جذاب که به سمت شیشه جلو کشیده شده، چهره‌ای جسور و خشن را به این کانسپت هدیه کرده است.

به نظر می‌رسد طراحان این کانسپت، هنگام طراحی نیم نگاهی به رنج‌روور ایووک داشته‌اند، با این حال تمام فانتزی‌های ذهنی خود را در آن پیاده کرده‌اند. خط‌های بسیار تیز و عمیق، طراحی آن را بسیار اغراق‌آمیز کرده و بعید است نسخه تولیدی با چنین شکست‌هایی روی بدنه همراه باشد. جی‌ام‌سی اطلاعاتی از ویژگی‌های فنی این خودرو منتشر نکرده است، با این حال جایگاه شارژی که در نمایشگاه شانگهای کنار آن تعبیه شده، گویای این مساله است که جی‌ام‌سی به دنبال عرضه یک خودروی پاک بر مبنای این کانسپت است که به نظر می‌رسد در نمایشگاه خودروی پکن سال 2018 به نمایش در آید.

نظر دهید


در همین زمینه