کروز Origin، یک ون الکتریکی تمام خودران

این یک مدل مفهومی نیست!

شرکت کروز (کروز اتومیشن) یکی از زیرمجموعه‌های شرکت جنرال موتورز محسوب می‌شود که از سال 2013 آغاز به کار کرده و هوندا نیز در آن سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت با هدف تولید خودورهای خودران تاسیس شده و به تازگی از یک اتومبیل بدون راننده پرده برداشته است. در داخل کابین این مدل جدید که یک ون کوچک الکتریکی به نام Origin است هیچ وسیله‌ای برای کنترل خودرو همچون فرمان و پدال تعبیه نشده است.

دن آمان مدیرعامل شرکت کروز در باره این محصول گفته است که این اتومبیل خودران الکتریکی، یک مدل مفهومی نیست. بنابراین این مدل اولین خودروی تمام خودران بدون راننده دنیا است. به تازگی جنرال موتورز اعلام کرده است که قصد سرمایه گذاری 14 میلیون دلاری در این شرکت را دارد.

 

Origin هم‌اندازه یک کرس‌اوور متوسط است اما با طرحی شبیه به یک ون با ارتفاع زیاد. این مدل با استفاده از حس‌گرها و رادارهای لیزری سه‌بعدی، محیط اطراف را اسکن می‌‌کند. به گفته شرکت سازنده دقت این فن‌آوری از انسان بیشتر است و می‌تواند سریع‌تر به خطر واکنش نشان دهد.

Origin در سطح 4 خودران است. در این سطح، ماشین در محدوده جغرافیایی مشخص به طور کامل توسط کامپیوتر کنترل می‌شود. بالاترین سطح خودران سطح 5 است که در آن هوش مصنوعی بدون هیچ محدودیتی ماشین را کنترل می‌کند.

مدیرعامل کروز معتقد است که اتمبیل‌های شخصی ۹۵ درصد از عمر خود را بدون استفاده در پارک است و در حالی که ارزشش در حال کم شدن است، تنها فضا را اشغال می‌کند. همچنین تعداد زیاد خودروهای شخصی باعث ترافیک شده و مصرف سوخت فسیلی، هوا را آلوده می‌کنند.

در عوض ماشین‌هایی مثل Origin، بدون آلودگی هوا به طور 24 ساعته مسافر جا‌به‌جا می‌کند. کروز می‌گوید عمر مفید ماشین‌های تولیدی این شرکت بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر است و بعد از پایان عمر مفیدشان می‌توانند بازسازی و به‌روز شده و دوباره به خیابان برگردند.

 

 

 

 

AutomobileFa-Cruise-Origin1.webp AutomobileFa-Cruise-Origin2.webp AutomobileFa-Cruise-Origin3.webp

نظر دهید