شبکه‌های اجتماعی

هیوندای در اندونزی اتومبیل الکتریکی می سازد

تلاش برای نفوذ به بازار آسه‌آن

 معاون وزیر صنعت اندونزی از برنامه هیوندای برای تولید خودروهای الکتریکی در اندونزی خبر داد. وی گفت: «این تنها بخشی از 880 میلیون دلار سرمایه‌گذاری هیوندای در این کشور است.»
این اولین سرمایه‌گذاری هیوندای در جنوب شرق آسیا است که در راستای استراتژی شرکت‌های کره‌ای برای کاهش وابستگی به چین اتفاق می‌افتد. رقابت شدید بین دو کشور و تنش‌های دیپلماتیک باعث شده تا فروش این خودروسازان تحت تاثیر قرار‌گرفته و باعث تغییر استراتژی در شرکت‌های کره‌ای شود.
معاون وزیر صنعت اندوزی از همکاری هیوندای موتور و کیاموتورز برای راه‌اندازی کارخانه با ظرفیت 250 هزار دستگاه برای تولید خودروهای الکتریکی در این کشور خبر داد. کشور اندونزی با داشتن دخایر فراوان نیکل که ماده حیاتی برای تولید باتری‌های لیتیومی است، اندونزی را برای تولید خودروهای الکتریکی مورد توجه خودروسازان قرار داده‌است.
این مسئول در اندونزی اضافه کرد: «53 درصد از خودروهای تولید شده در این کشور برای بازارهای جنوب شرق آسیا و استرالیا صادر خواهد‌شد و 47درصد باقی‌مانده در بازار داخلی این کشور به فروش خواهد‌رسید.»
این در حالی است که هیوندای روز جمعه در بیانیه‌ای با توجه به علاقه خود برای گسترش بازار این شرکت در جنوب شرق آسیا گفت: «در موضوع ایجاد کارخانه جدید در این منطقه هنوز تصمیم جدیدی اتخاذ نکرده‌ایم.»


آماده برای رقابتی جدید با ژاپن
اوایل سال جاری میلادی هیوندای از برنامه خود برای ساخت کارخانه‌ای در اندونزی خبر داده بود، منابع آگاه در این باره گفته‌اند مشکل اصلی پیش رو برای هیوندای ایجاد شبکه فروش در بازار جنوب شرق آسیا است. رئیس اتحاد هیوندای موتور و کیاموتورز معتقد است نفوذ به بازار حوزه آ‌سه‌آن با توجه به تسخیر بازار آن منطقه توسط دو شرکت ژاپنی تویوتا و هوندا کار بسیار سختی است.
از ژانویه تا اکتبر سال جاری میلادی هیوندای تنها 1372 دستگاه در اندونزی به فروش رسانده که در مقایسه با فروش  463 هزار و 565 دستگاهی تویوتا، بسیار ناچیز است.
هیوندای کارخانه‌ای در منطقه جنوب شرق آسیا ندارد و تنها چند مجموعه مونتاژ در ویتنام احداث کرده‌است.  ماه گذشته نیز هیوندای از برنامه خود برای سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری در شرکت گرب سنگاپور برای تولید خودروهای الکتریکی خبر داده بود.

 

نظر دهید


در همین زمینه