شبکه‌های اجتماعی

هیوندای به دنبال اعمال طراحی کوپه روی سوناتا 2020 چهار در

با الهام از کانسپت Le Fil Rouge ساخته می‌شود

2019 سال بسیار مهمی برای برندهای هیوندای، کیا و جنسیس خواهد بود. این سه برند اهل کره جنوبی در 12 ماه آینده، حداقل 13 مدل جدید عرضه خواهند کرد که نسل جدید سوناتا، یکی از مهم‌ترین محصولات جدید است. هیوندای برنامه‌های بزرگی برای سدان تازه خود دارد. در تصاویر جاسوسی که از این مدل منتشر شده، شاهد تغییرات گسترده‌ای بودیم. سانگ‌یاپ لی، مدیر مرکز طراحی هیوندای در کره اخیرا در مصاحبه‌ای گفته بود که این خودرو همانند سوناتا 2011، سر و صدای زیادی به پا خواهد کرد. با وجود کاهش فروش هر ساله سدان‌ها، هیوندای همچنان به دنبال هیجان‌زده کرده مشتریان این سگمنت است و از آن‌ها می‌خواهد که نسل جدید سوناتا را فراموش نکنند. لی در مصاحبه خود با موتورترند گفته بود: «سوناتای جدید قطعا برای ما بسیار چالش‌برانگیز است چون همه می‌دانیم که محصولات شاسی‌بلند در حال سلطه و گرفتن این بازار هستند.»
هیوندای برای تحقق اهداف خود، سوناتای جدید را نه همانند یک سدان جعبه‌ای سنتی، بلکه به عنوان یک کوپه چهار در طراحی کرده است. البته چنین ترکیبی شاید از سوی علاقه‌مندان دنیای خودرو کمی عجیب باشد، اما هیوندای وعده یک خودروی اسپرت و جذاب با طراحی فوق‌العاده و خط سقف کوتاه را داده است. طراحی کلی خودرو نیز بر اساس کانسپت «لو فیل روگ» که سال پیش معرفی شده بود، انجام خواهد شد. لی درباره طراحی کلی خودرو گفته است: «سوناتای جدید را می‌توانیم شبیه به یک کوپه چهار در توصیف کنیم که البته کارکرد و ویژگی‌های درون خودرو به خاطر رسیدن به این نوع طراحی، حذف نشده است. ما امسال حضور بزرگی خواهیم داشت.»
احتمال عرضه نسخه استیشن سوناتای جدید نیز وجود دارد، اما در گزارشات اخیر گفته شده بود که در صورت معرفی چنین مدلی، فروش آن فقط در اروپا صورت خواهد گرفت. هیوندای می‌خواهد i40 قدیمی و تاریخ‌گذشته را با سوناتای جدید در قاره اروپا جایگزین کند. سوناتا 2020 در نمایشگاه نیویورک که اواخر سال برگزار می‌شود، معرفی خواهد شد و فروش آن از نیمه دوم 2019 شروع می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه