سریع‌تر از دیمن

رکورد 8 ثانیه‌ای موستانگ کبرا جت در 400 متر

به نظر می‌رسد که موستانگ جدید، دوج چلنجر دیمن را مانند لقمه‌ای می‌بلعد! البته اگر این وعده غذایی در پیست سرو شود! 

فورد، موستانگ کبرا جت جدید را جلوتر از Woodward Dream Cruise 2018 معرفی کرده است. فورد درباره این مدل بیان کرده که این اتومبیل،سریع‌ترین موستانگ ساخته شده بوده و برای رقابت در مسابقات درگ توسعه داده شده است. این نسخه قادر است در مسیر یک چهارم مایل (400 متر) به سرعت 241 کیلومتر در ساعت رسیده و این مسیر را در حدود 8 ثانیه بپیماید که این مدل یک ثانیه از دیمن 840 اسب‌بخاری سریع‌تر است.
موستانگ کبرا جت بر خلاف دیمن مجوز تردد و استفاده شهری را نداشته و فورد تصمیم دارد تنها 68 نسخه از این اتومبیل مسابقه‌ای تولید کرده و با قیمت 130.000 دلار به فروش برساند.
اریک سین، مدیر بخش فورد پرفورمنس بیان کرده که از سال 1968 که اولین نسخه موستانگ کبرا جت با حضور در مسابقات به موفقیت‌های چشم‌گیر دست یافت، تا امروز و جدیدترین اتومبیل‌های مسابقه‌ای ما، تیم فورد پرفورمنس سعی کرده تا روند موفقیت‌های موستانگ کبرا جت را در طول 5 دهه حفظ و ادامه دهد.
فورد بر روی این مدل از سوپرشارژرهای بزرگ‌تری روی پیشرانه 5.2 لیتری 8 سیلندر استفاده کرده است. پیشرانه به کار رفته در این اتومبیل، نسخه ویژه از پیشرانه کایوت 5 لیتری است. حجم سوپرشارژهای مورد استفاده در موستانگ کبرا جت 3 لیتر بوده اما از سایر جزئیات این پیشرانه نظیر میزان قدرت تولیدی هنوز اخباری منتشر نشده است. بهینه‌سازی دیگری که در این مدل صورت گرفته، تعویض سیستم تعلیق مستقل عقب با اکسل جدید 9 اینچی برای پایداری بهتر در شتاب‌گیری است. همچنین قابلیت تنظیم ارتفاع و استفاده از میله‌های آنتی‌رول در کنار سیستم تعلیق مولتی لینک با 4 بازو از ویژگی‌های این مدل است. همچنین در این اتومبیل از رول بار و چتر برای ترمزگیری بهتر استفاده شده است.
فورد اولین کبرا جت را 50 سال پیش ساخت و نمونه حال حاضر به مناسبت 50 سالگی این نسخه تولید شده است. این اتومبیل در فستیوال Woodward Dream Cruise نمایش داده خواهد شد.

AutomobileFa-Ford-Mustang-Cobra-Jet-201810.webp AutomobileFa-Ford-Mustang-Cobra-Jet-201811.webp AutomobileFa-Ford-Mustang-Cobra-Jet-201812.webp

AutomobileFa-Ford-Mustang-Cobra-Jet-201813.webp AutomobileFa-Ford-Mustang-Cobra-Jet-201814.webp AutomobileFa-Ford-Mustang-Cobra-Jet-20188.webp

AutomobileFa-Ford-Mustang-Cobra-Jet-20189.webp

نظر دهید