شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فورد فوکوس ST
توسعه توسط فورد پرفورمنس

 

فورد فوکوس ST در بازار آمریکا به فروش نمی‌رسد اما در اروپا این هاچبک جذاب به تازگی فیس لیفت شده و فروش نسبتا خوبی را تجربه می‌کند. حالا فورد یک پکیج متمرکز بر پیست و رانندگی بر روی این خودرو نصب کرده تا با ارتقا سخت افزاری هیجان این خودرو را دو چندان کند.


این کیت توسط تیم فورد پرفورمنس توسعه پیدا کرده و تست‌های آن در آلمان و در کنار پیست معروف نوربرگ‌رینگ انجام شده است. Track Pack تنها برای مدل‌های دنده دستی موجود است و شامل سیستم تعلیق کویل‌اوور KW Automotive قابل تنظیم با محفظه فولادی ضد زنگ می‌شود که دمپر‌ها می‌توانند 12 استپ به سمت بالا و 16 استپ به سمت پایین حرکت کنند. هدف از انتخاب چنین تعلیقی این بوده که رانندگان بر اساس مسیر‌های متفاوت و سبک رانندگی خود بتوانند سیستم تعلیق خود را تنظیم کنند. مکمل سیستم تعلیق جدید رینگ‌های 19 اینچ با وزنی به میزان 10 درصد کمتر نسبت به فوکوس ST استاندارد و لاستیک‌های پیرلی P Zero Corsa است. ترمز پیشرفته برمبو در جلو 10 درصد قطر بیشتری نسبت به ترمز‌های استوک دارند و از کلیپر‌های ثابت 4 پیشتون استفاده می‌کنند. آخرین ارتقا فنی نیز فنر‌های جدید powder-coated هستند که 50 درصد سفت‌تر از قبل خواهد بود و ارتفاع سواری را نیز 10 میلیمتر کاهش می‌دهد.


وجه تمایز این نسخه از مدل معمولی به عناصر بصری بر می‌گردد که شامل اسپویلر عقب، دفیوزر و بال‌های آیرودینامیک مشکی براق سپر جلو که با حاشیه جلو پنجره و درپوش آینه‌ها ست شده می‌شود.


پیشرانه نصب شده بر روی Focus ST Track Pack همان نمونه چهار سیلندر 2.3 لیتر توربو اکوبوست است که 280 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه