شبکه‌های اجتماعی

ضرر بزرگ فیات به گروه فیات کرایسلر
روتیتر

سرجیو مارکیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر تصمیم گرفته تا تولید فیات را در ایتالیا، متوقف کند. در یکم ژوئن، مارکیونه طی برنامه‌ای این تصمیم خود را بیان و اعلام کرد که قصد دارد خط تولید فیات را از ایتالیا خارج کند.
بر اساس این گفته، کارخانه فیات در شهر تورین که در سال 1939 تاسیس شده بود، شاهد تغییرات بزرگی در آینده خواهد بود. این کارخانه که سالانه کمتر از 50 هزار دستگاه خودرو در آن تولید می‌شود، به طور کلی مورد بازسازی قرار خواهد گرفت و در آن خودروهایی مانند شاسی بلند جدید مازراتی و تعدادی از محصولات جیپ، روی خط تولید خواهد رفت. بنابراین خط تولید فیات پاندا از شهر ملفی ایتالیا، به لهستان منتقل خواهد شد و در آینده، تولید آلفارومئو میتو نیز متوقف خواهد.
در دومین کارخانه فیات واقع در پومیگیلیانو، یک شاسی‌بلند کوچک جیپ در طی چند ماه آینده، به تولید خواهد رسید. این خودرو از نظر سگمنت، از رنگید (Renegade) فعلی پایین‌تر قرار گرفته و ممکن است که به یک پیشرانه هیبریدی مجهز شود. بنابراین فیات پاندا و 500، دو محصول باقی مانده فیات در اروپا خواهند بود. در ماه مارس، فروش جیپ در اروپا 42 درصد رشد داشته و این در حالی بوده است که فروش فیات در اروپا در زمان مشابه، افت 12 درصدی را تجربه کرده است. این کاهش فروش فیات باعث شد تا کل مجموعه فیات کرایسلر، با کاهش فروش روبه‌رو شود.

 

منبع: خودرونویس

 

نظر دهید


در همین زمینه