شبکه‌های اجتماعی

هنوز شکست برای خسروشاهی زود است

نگاه جدید اوبر به تکنولوژی‌های نو

در سال 2018 برای نخستین بار اوبر تحت مدیریت دارا خسروشاهی با کاهش رشد درآمد مواجه شد، درصد رشد اوبر در سال 2018 نسبت به سال 2017 میلادی با کاهش رو‌به‌رو شده است، اما آیا این کاهش رشد به معنای شکست خسروشاهی است؟
باید اذعان کرد در دوره مدیریت دارا خسروشاهی بر اوبر بسیاری از مشکلات از پیش روی این شرکت تاکسی آنلاین برداشته شده و تلفات این شرکت را به شدت کاهش داده است، افزون بر این رشد گام به گام شرکت همواره در دستور کار بوده و ادامه داشته است، اما در سال گذشته میلادی این رشد مانند پیش از آن نبود.
با رشد تکنولوژی‌های مربوط به اتومبیل و حمل و نقل نه تنها این کاهش رشد اوبر عمدی بوده بلکه حاکی از تمرکز مدیران این شرکت برای گسترش فعالیت خود دارد. خودران‌ها، دوچرخه سواری، اسکوتر و ماشین های پرنده می‌تواند آینده اوبر را کاملا متحول کند. هرچند به طور رسمی از سوی اوبر اعلام نشده است اما به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد تا تمرکز بیشتری بر روی حمل و نقل داشته و پیش از این اعلام شده بود با سیستم‌های حمل و نقل عمومی در ایالات متحده هم وارد مذاکره شده است.
درآمد اوبر در سال 2018 میلادی بالغ بر 11.3 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال پیش از آن 43 درصد رشده داشته است. با این حال رشد اوبر در سه ماهه آخر سال 2018 با کاهش رو به رو بوده که در واقع مقدمه و دورخیزی است برای موفقیت‌های آینده اوبر و ایده‌های قدرتمند دارا خسروشاهی.

نظر دهید


در همین زمینه