لوکس‌ساز فرانسوی احیا می‌شود
Automobile Farsi - Facel Vega Paris V

 پس از 56 سال تعطیلی

آغاز به کار برند فاسل وگا در صنعت خودرو به سال 1954 میلادی باز می‌گردد. البته باید یادآور شد که برند فاسل در سال 1939 توسط شرکت معروف برنزوویا به عنوان یک پیمانکار صنعت حمل و نقل هوایی شکل گرفت. این شرکت کار خود را در صنعت فلزکاری آغاز کرد و در اوایل دهه 50 تصمیم به ورود به صنعت خودرو گرفت. فاسل فعالیت خود در صنعت خودروسازی را با تولید بدنه برای سیمکا، دلاهای و پانهارد شروع کرده و سپس به تولید خودرو با نام و نشان خود پرداخت که در این صنعت معروف‌ترین مدل تولید شده توسط این شرکت را باید HK500 دانست. اما عمر فعالیت فاسل وگا بسیار کوتاه بود و این شرکت به دلیل مشکلات مالی در سال 1964 تعطیل شد. 

 

پس از این تعطیلی افراد بسیاری سعی در احیای این برند فرانسوی داشته‌اند اما متاسفانه تلاش تمامی آن‌ها ناکام مانده است. با این وجود حدس و گمان‌های فراوانی پیرامون احیای این برند به گوش می‌رسد که تازه‌ترین آن‌ها مربوط به انشار رندری با نام فاسل وگا پاریس V در شبکه‌های مجازی است. این رندرها یک کوپه دو در را به تصویر می‌کشند که دارای طراحی بدنه ساده، کاپوت کشیده و چراغ‌های عمودی است که ظاهر ساده و دلنشینی را برای آن رقم زده است. 

 

ظاهرا قرار است که این کوپه در دو نسخه استاندارد و پرفورمنس عرضه شود که هر دو به یک 6 لیتری V8 با توانایی تولید 510 اسب‌بخار قدرت و 609 نیوتن‌متر گشتاور برای نسخه استاندارد و 550 اسب‌بخار قدرت و 684 نیوتن‌متر گشتاور برای نسخه پرفرومنس مجهز هستند. همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده این کوپه لوکس فرانسوی شتابی در بازه 3.5 تا 3.7 ثانیه خواهد داشت.

 

ناگفته نماند که تصاویر عجیبی از فضای داخی بتنلی کانتیننتال، مدل مفهومی سیتروئن نومرو 9 و همچنین اطلاعیه مربوط به تغییر نام لوسید موتور در سال 2016 توسط سایت فاسل وگا پاریس منتظر شده است که معلوم نیست هدف این شرکت از انتشار چنین مواردی چیست؟ علاوه بر این، تصاویر یاد شده دارای مشکلات گرافیکی فراوانی بوده و به نظر می‌رسد بیش‌تر مربوط به تمرین‌های یک هنرجو رشته گرافیک باشد! به هر حال هنوز جزئیات بیش‌تر و توضیحاتی پیرامون این موارد و همچنین آینده فعالیت فاسل وگا پاریس به طور رسمی اعلام نشده است.

 

 

 

 

 

AutomobileFa-Facel-Vega-Paris-V2.webp AutomobileFa-Facel-Vega-Paris-V3.webp AutomobileFa-Facel-Vega-Paris-V4.webp

AutomobileFa-Facel-Vega-Paris-V5.webp

نظر دهید