شبکه‌های اجتماعی

بازگشت مشتری‌های دیزلی در آلمان

با وجود تمام جوسازی‌ها

فولکس‌واگن بعد از رسوایی دیز‌ل‌گیت، سرمایه‌گذاری عظیمی روی خودروهای الکتریکی انجام داد، اما هنوز از دیزلی‌ها ناامید نشده است. در واقع خودروهای دیزلی بخش زیادی از محصولات فولکس‌واگن در آلمان را تشکیل داده است. حجم سفارشات خودروهای دیزلی در آلمان از 39 درصد در سال 2017 به 43 درصد در 2018 افزایش یافت. فولکس‌واگن با انتشار گزارشی، این اطلاعات را تایید کرده و می‌گوید افزایش خودروهای دیزلی در بین مشتری‌های خصوصی نیز از 15 درصد در 2017 به 27 درصد در 2018 رسیده است.
یورگن استک‌من، عضو هیئت‌مدیریه بخش فروش فولکس‌واگن در بیانیه‌ای گفته است: «در آلمان، اغلب بحث‌هایی که درباره خودروهای دیزلی می‌شود، ناشی از احساسات و اکثرا به دور از حقایق و واقعیت‌های مربوط به این اتومبیل‌ها است. با توجه به توجه کارکرد و قدرت بالایی که پیشرانه‌های دیزلی دارند و البته توجه بیشتری که به گرمایش زمین شده، می‌توان گفت که این پیشرانه‌ها نقش بسیار مهمی در شکل دادن آینده تکنولوژی صنعت خودروسازی برای سال‌های آینده را دارد. این موضوع مخصوصا برای افرادی که سفرهای طولانی دارند، مهمتر محسوب می‌شود.»
با این حال، فولکس‌واگن هنوز به طور کامل از دیزل‌گیت نجات نیافته است. اگرچه در حال حاضر سهم دیزلی‌ها در فروش فولگس‌واگن در کشور خودش به 43 درصد رسیده است، اما این رقم در سال 2015 و پیش از رسوایی دیزل‌گیت، 49 درصد بود. ماتیاس مولر، مدیر سابق گروه فولکس‌واگن در اوایل سال گذشته پیش‌بینی کرده بود که «رنسانس دیزلی‌ها» در راه است و این خودروها دوباره احیا خواهند شد. البته به نظر می‌رسد مدیران فعلی فولکس‌واگن، به اندازه مولر به دیزلی‌ها علاقه‌مند نیستند چون طبق گزارش بلومبرگ، گروه فولکس‌واگن در سال 2026، نسل جدیدی از خودروهای بنزینی و دیزلی را معرفی خواهد کرد و بعد از آن، پیشرانه‌های درون‌سوز را کلا از خط تولید خود حذف می‌کند.

نظر دهید


در همین زمینه