شبکه‌های اجتماعی

تحویل خرید مشتریان از سوپرمارکت با ربات نورو R1

در آمریکا اتفاق افتاد

وایمو بعد از آن که تاکسی‌های بدون سرنشین را در آریزونا با موفقیت راه اندازی کرد، در اقدامی جدید آزمایشی برای رساندن محصولات از سوپرمارکت به خانه را به راه انداخته‌‌است.

این خدمت برای اولین از فروشگاه‌های "فرای" کار خود را آغاز کرده و در خیابان های اسکاتسدیل این ربات‌های نورو R1 هستند که محصولات را جا‌به‌جا می‌کنند.
ربات اتومبیل نورو R1 از یک ماژول مستقل بهره می‌برد که در سال 2016 آزمایش شده‌است. حداکثر سرعت این ربات 40 کیلومتر‌بر‌ساعت است که البته بعید است از حداکثر سرعت خود در خیابان‌های عمومی بهره ببرد.
خرید از فرای و تحویل آن با نورو نزدیک به شش دلار هرینه دارد، ابتدا کالا را به صورت اینترنتی سفارش داده و سپس نورو آن را تا درب خانه حمل می‌کند.
از نکات قابل توجه در نورو این است که اگر به هر دلیل مشکلی در هنگام تحویل به وجود بیاید، نیازی به حضور شخص نبوده و از طریق مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه می‌توان آن را از راه دور کنترل کرده و به کنترل دستی تغییر وضعیت داد.
گفتنی است شرکت نورو پیش از این برای مدت زمانی طولانی تکنولوژی خودروهای خودران خود را با تویوتا پریوس آزمایش کرده و امروز محصولات مستقل خود را برای ارائه خدمات آماده کرده‌است.

نورو یک استارت‌آپ مستقر در سیلیکون ولی و از زیر مجموعه‌های کمپانی کروگر به حساب می‌آید.

نظر دهید


در همین زمینه