شبکه‌های اجتماعی

جانشین سیتروئن C5 به زودی معرفی می‌شود
Automobile Farsi - 2016 Citroen CXperience Concept

سدان جدید و پر زرق و برق سیتروئن

به سال 2018 برگردیم، سیتروئن در گزارشی اعلام کرده بود جانشین C5 که بر پایه کانسپت CXperience طراحی شده را در سال 2020 روانه شوروم‌های خود خواهد کرد.
خب، اکنون در سال 2020 هستیم و هنوز خبری از جانشین C5 در هیچ کجا نیست. با این حال بر اساس گزارشی که اتونیوز اروپا منتشر کرده، مدیران سیتروئن می‌گویند این خودرو به زودی راهی خیابان‌ها خواهد شد.
لائورنس هنسن، مدیر استراتژی و محصول سیتروئن می‌گوید: « به ما اعتماد کنید، این خودرو وجود دارد و بسیار باشکوه است.» همچنین در ویدیویی که او به تازگی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده، گفته است: « این خودرو برای ما اهمیت زیادی دارد.»
آخرین سیتروئن C5 در دو نسخه سدان و استیشن واگن عرضه و در سال 2018 از خط تولید خارج شد. با این حال این خودروساز فرانسوی می‌گوید از این سگمنت خارج نخواهد شد.
سگمنت سدان‌های متوسط، در سال‌های اخیر جای خود را به کراس‌اوورها و شاسی بلندهای همین رده در اروپا داده است. سال گذشته با کاهش 14 درصدی، فروش این این سگمنت در اروپا به 403922 دستگاه رسیده است. همچنین با وجود این که این سگمنت همچنان در بازار چین محبوب است، سیتروئن در سال 2019 سقوط سنگینی را در این بخش از بازار تجربه کرده و تنها 55000 دستگاه فروش داشته، در حالی سال پیش از آن فروش 114000 دستگاهی را چین ثبت کرده بود.
با این تفاسیر، چیزی که ما از جانشین پر زرق و برق C5 می‌دانیم این است که بر پایه پلتفرم EMP2 گروه PSA شکل گرفته که پیش از این در پژو 508 و دی‌اس 9 نیز شاهد آن بودیم.
دو سال پیش، خاویر پژو، مدیر سابق محصولات سیتروئن گفته بود، این شرکت باید دوباره سگمنت خودروهای سدان را اختراع کند و آن را به اندازه سگمنت SUV مدرن و جذاب سازد.
«اگر سدان‌های شما کلاسیک و سنتی باقی بماند، به احتمال زیاد دچار دردسر خواهید شد.»
آیا این بدان معنا است که نسل جدید C5 ارتفاع بیش‌تری نسبت سدان‌های سنتی مانند پژو 508 و فولکس‌واگن پاسات دارد؟ آیا این خودرو بر پایه CXperience کانسپت شکل گرفته و به هاچ‌بک‌ها شبیه است؟
جواب این سوال‌ها برای ما نیز روشن نیست. اما چیزی که واضح است این که با توجه به این‌که تا کنون نمونه پروتوتایپ این مدل هنوز دیده نشده، نمی‌توان چندان امیدوار بود که سیتروئن C5 جدید در حال طی کردن آخرین مراحل تحقیق و توسعه خود باشد.

نظر دهید


در همین زمینه