شبکه‌های اجتماعی

تغییرات شورولت کروز و اسپارک

فیس‌لیفت جدید شورولت‌های محبوب

علاوه بر فیس لیفت جدید مالیبو، شورولت نسخه‌های 2019 کروز و اسپارک را هم معرفی کرد تا این سه مدل با چهره تغییریافته، بار دیگر موفق به تسخیر بازار شوند. کروز و اسپارک را می‌توان از محصولات میان‌رده شورولت معرفی کرد که در چند سال اخیر بازار مناسبی برای خود دست و پا کرده‌اند.


کروز 2019
همچون مالیبو، کروز هم با جلوپنجره جدید عرضه می‌شود. تغییرات زیرکانه هستند اما جلوپنجره و شبکه‌های زیرین سپر اکنون عریض‌تر شده‌اند و خطوط آن‌ها نیز به شکل افقی در آمده است. چراغ‌ها با دیگر مدل‌های روز شورولت شباهت دارند و با نوار کشی LED، زیبا به نظر می‌آیند. همچنین شورولت در مدل‌های Premier، چراغ‌های عقب را هم به صورت استاندارد با LED تزئین کرده است.
کروز 2019 همچنان در دو فرم بدنه هاچ‌بک و صندوق‌دار در دسترس است. بنا به آمار‌های رسمی شورولت، در سال 2017 از مجموع کروز‌های فروخته شده، 20 درصد آن‌ها هاچ‌بک بوده‌اند که شورولت با ارائه این به‌روزرسانی، انتظار افزایش سهم نسخه هاچ‌بک را در سر دارد. از ویژگی‌های جدید کروز 2019، می‌توان به نمایشگر 7 اینچی لمسی مجهز به نسل سوم سیستم اطلاع‌رسانی شورولت اشاره کرد. مدل‌های LT و Premier اکنون به صورت استاندارد، از سیستم تنظیم هوای ناحیه‌ای و استارت دکمه‌ای بهره می‌برند در حالی که در نسخه RS، شیشه‌های مات، تزئینات بدنه با رنگ مشکی و رینگ‌های 17 اینچی مشکی هم به چشم می‌خورند. با این حال، در نسخه‌های عادی نیز امکان دیزاین شخصی رینگ چرخ‌ها و ست کردن تودوزی کابین با رنگ بدنه وجود دارد.
شورولت کروز 2019 از پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ سابق استفاده می‌کند که بدون کوچک‌ترین تغییری، همان 153 اسب بخار را تولید می‌کند و گشتاور آن نیز 240 نیوتن‌متر است. پیشرانه دیگری هم از نوع توربو دیزل به حجم 1.6 لیتر موجود است که 137 اسب بخار و 325 نیوتن‌متر گشتاور از مشخصات آن است. نسخه‌های بنزینی، همچون سابق با گیربکس 6 سرعته دستی و 9 سرعته خودکار قابل سفارش خواهند بود در حالی که در نسخه‌ دیزل، جعبه‌دنده 9 سرعته وجود ندارد.


اسپارک 2019
فیس‌لیفت جدید محصول ساب‌کامپکت آمریکایی‌ها اکنون فاصله کم‌تری با کروز محبوب گرفته است. خودرویی که ریشه آن به دوو ماتیز باز می‌گردد، اکنون با جلو پنجره اصلاح‌شده و دماغه کوتاه‌تر از قبل آمده است. پروژکتور و چراغ روشنایی روز، حالا در مدل‌های پایه اسپارک هم به چشم می‌خورند، هرچند روزتاب‌ها به پایین سپر منتقل شده‌اند. در نمای عقب نیز چراغ‌های اسپارک به سبک جدید طراحی‌های شورولت چیده شده‌اند.
در پکیج تجهیزات رانندگی اسپارک 2019، آپشن جدیدی به نام سیستم ترمز اضطراری خودکار بین سرعت‌های 8 تا 59 کیلومتر بر ساعت، دیده می‌شود که از وقوع تصادف‌های روزمره شهری تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. سیستم اطلاع‌رسانی شورولت در سومین ورژن خود بر روی اسپارک نصب گردیده است که به دو شبکه Android Auto و Apple AarPlay متصل می‌شود.
اسپارک 2019 با طرح‌های متنوعی از رینگ‌ها و طیف وسیعی از رنگ‌ها و با اضافه شدن چند رنگ جدید و عجیب همچون نارنجی انفجاری متالیک، آبی کاراییبی متالیک، قرمز تمشکی و میوه‌ای استوایی، قابل سفارش است که این مورد نشان از سرمایه گذاری کمپانی، برای جذب بیشتر جوانان و بانوان، حکایت دارد. پیشرانه اسپارک با 1400 سی‌سی گنجایشی که دارد، 98 اسب بخار قدرت و 127 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه 1.4 لیتری تنها گزینه پیش روی خریداران اسپارک است اما برای جعبه دنده، دو مدل 5 سرعته دستی و CVT موجود هستند.
هر دو خودرو تا پایان امسال به خیابان‌ها می‌آیند و قیمت ‌‌آن‌ها نیز به زودی اعلام می‌گردد. کروز و اسپارک با این به‌روزرسانی، حداقل تا 2 سال آینده خود را در برابر رقبا واکسینه می‌کنند. به خصوص این که مدل سونیک تا به اینجا به اندازه کافی برای شورولت زیان‌آور بوده و به گزارش وال استریت ژورنال، جنرال موتورز امسال به تولید سونیک پایان می‌دهد. بنابراین شورولت همچنان برای حضور در بازار کامپکت‌ها به مدل‌های بهینه‌تری نیاز دارد که می‌توان گفت این مسئولیت سنگین، بر عهده کروز و اسپارک جدید افتاده است.

نظر دهید


در همین زمینه