شبکه‌های اجتماعی

چری بزرگ‌ترین صادرکننده سواری چین شد
Automobile Farsi - Chery Arrizo 5 Grill

برای هفدهمین سال پیاپی

در هشتم ژانویه، هلدینگ چری آمار فروش کامل سال 2019 خود را منتشر کرد. بر اساس این آمار، چری با افت 0.9 درصدی نسبت به سال 2018، موفق به فروش 745000 خودرو شده است. از این میزان، سهم صادرات چری 96000 دستگاه خودرو بوده است که این شرکت را برای هفدهمین سال پیاپی در رده نخست صادرکننده‌های خودروی سواری چینی قرار می‌دهد.
چری، به عنوان خودروسازی از چین که زودتر در بازارهای بین‌المللی حاضر شد، دست‌آوردهای قابل‌ توجه‌ای نیز کسب کرده است. مانند حضور در بیش از 80 کشور و مجموع صادرات بیش از 1.5 میلیون دستگاه خودرو. میزان صادرات چری به بازاهای گوناگون در سال 2018، 126993 دستگاه اعلام شده بود، که این میزان در سال 2019 با افت 24 درصدی همراه شده است. می‌توان این کاهش میزان صادرات را به محدود شدن فعالیت چری در بازار ایران مربوط دانست.
با این حال چری برای جبران این موضوع در نوامبر سال گذشته، فیلیپین را به عنوان یک مقصد صادراتی جدید برگزیده است و با چهار مدل از خانواده تیگو در این بازار حاضر شده است. در همین زمان، قطر نیز به عنوان یک مقصد جدید دیگر برای صادرات مدل‌های تیگو 7، تیگو 8 و آریزو 6 در نظر گرفته شده است. با این حال به نظر نمی‌رسد این دو بازار بتواند جایگزین مناسبی برای جبران کاهش فروش در ایران باشند.
چری همچنین برنامه‌هایی برای عرضه برند جدید خود، جتور به بازارهای گوناگون دارد. اکوادور، آنگولا، بازارهای جنوب شرقی آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی و خاورمیانه مقصددهای زیرمجموعه جدید چری هستند.
چری نزدیک به 20 سال است که مشغول صادرات خودرو است. ده دستگاه نخست صادراتی چری، از نسل اول مدل فالوین ( ویانا) بود که در سال 2001 به سوریه فرستاده شد. در میان کشورهای آمریکای لاتین، چری وارد بازارهای برزیل، شیلی و آرژانتین شد. روسیه، اوکراین و مصر نیز سال‌ها است به عنوان مقصدهای صادراتی چری شناخته می شوند، با این حال می‌توان بزرگ‌ترین بازار صادراتی چری را ایران دانست. چری قصد دارد در آینده با همکاری شرکت‌های آمریکایی برنامه صادراتی خود به بازارها اروپایی و آمریکا را سرعت ببخشد.

نظر دهید


در همین زمینه