شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بیوئیک گرند نشنال
شوالیه تاریکی کوین هارت

 

کوین هارت کمدین و بازیگر سرشناس آمریکایی، کلکسیون بزرگی از خودرو دارد و برخی از آنها را با سبک و سلیقه خود بازسازی و تقویت می‌کند. آخرین خودرو کلاسیک آمریکایی که به مجموعه این بازیگر اضافه شده، بیوئیک گرند نشنال T تاپ 1987 با تغییرات طراحی سالواجیو (Salvaggio Design) است.


این کمپانی به جای پیشرانه شش سیلندر 3.8 لیتر توربو LC2 گرند نشنال دهه 80 از پیشرانه شش سیلندر 3.6 لیتر توئین توربو LF4 از کدیلاک ATS-V استفاده کرد که برای شباهت بیشتر به پیشرانه اصلی تنها از یک توربو بر روی آن استفاده شد. تک توربو مورد استفاده برای این پیشرانه که بتواند جای خالی توربو دیگر را پر کند از نوع 67-millimeter Boost Labs BL67R ball-bearing با پره‌های فولادی است. با اکتان 103، این خودرو بر روی داینو 650 اسب‌بخار قدرت را نشان می‌دهد و با اضافه شدن میل بادامک‌های جدید و سوخت مسابقه‌ای این عدد به 700 اسب‌بخار می‌رسد.


شرکت طراحی سالواجیو پلتفرم اصلی GM G-Body را با نمونه‌ای که با برش لیزری و جوش TIG ساخته تعویض و با یک زیرفریم پیچ‌دار استحکام آن را چند برابر کرد. از آنجا که هارت به دنبال خودرویی کم ارتفاع بود سیستم تعلیق با کویل‌اورهای آلتیمت پرفورمنس (Ultimate Performance) در جلو و 4 اتصال با میله پنهارد در عقب تعویض شده و ترمز‌های نیز از نوع برمبو GT شش پیستون در جلو و چهار پیستون در عقب است.


کوین هارت برای خودروهای خود اسم می‌گذارد و نام این خودرو را از روی بتمن، دارک نایت یا شوالیه تاریکی انتخاب کرده که شباهت زیادی به آن دارد.


ظاهر خودرو با این تغییرات همچنان مشابه نمونه اصلی است اما بسیاری از قطعات آن مانند سپر جلو، کاپوت، اسپویلر عقب و درپوش آینه‌ها از جنس فیبر کربن هستند. دستگیره درب‌های از جنس فولاد با روکش کربن انتخاب شده تا هماهنگی بیشتری با کل خودرو داشته باشد.


شوالیه تاریکی از رنگ بدنه BASF استفاده می‌کند که هیچ رنگ و یا پرداخت اضافی بر روی آن ندارد. این خودرو بر روی رینگ‌های 19 اینچ HRE 501 با روکش نیکل سوار شده که عرض آن در جلو برابر با 9 اینچ و عرض عقب برابر با 11 اینچ است.


کابین از جنس چرم و با رنگ سرمه‌ای و خاکستری روشن و با دوخت برنزی پوشیده شده که از لباس بتمن تبعیت می‌کند. این خودرو در نمایشگاه سیما (SEMA) امسال در کنار پلیموث رودرانر 69 هارت به نمایش در آمده بود.

 

نظر دهید


در همین زمینه