شبکه‌های اجتماعی

اولین تیزر تبلیغاتی دیوو

زمان معرفی شیرون جدید اعلام شد

بعد از شیرون و شیرون اسپرت، بوگاتی آماده است تا سومین نسخه هایپرکار 1500 اسب بخاری خود را معرفی کند. این خودروساز فرانسوی تایید کرده است که این مدل «دیوو» نام دارد. آن‌ها همچنین تایید کردند که نام این مدل به یاد آلبرت دیوو، راننده افسانه‌ای اهل فرانسه انتخاب شده است.
دیوو در چندین مجموعه مسابقه محبوب و جذاب مثل آیل آف من اینترنشنال توریست تروفی، تارگا فلوریو، گرند پریکس سن‌سباستین و پرند پریکس اسپانیایی شرکت کرده بود. او در فصل‌های 1931 تا 1932، با استفاده از مدل اتوره بوگاتی در مسابقات قهرمانی اروپایی AIACR شرکت کرد و به ترتیب 12 و 17 امتیاز به دست آورد.
اما چرا بوگاتی برای مدل جدید خود، از نام او استفاده کرده است؟ چون او موفق شده بود که مسابقه معروف کوهستان فلوریو را دو بار برای بوگاتی ببرد. اگرچه این دستاور قابل‌توجه و باارزش است اما با نگاهی دقیق‌تر به تاریخچه بوگاتی در این موارد، متوجه اهمیت دو چندان آن می‌شویم.
شاید ندانید که شیرون نیز نام یک راننده معروف است. لوییس شیرون، راننده اهل موناکو بود که القاب و عناوین زیادی به او اختصاص داده شده است. از جمله عنوان قدیمی‌ترین راننده‌ای که تا به حال در فرمول1 شرکت کرده است. شیرون چند هفته پیش از تولد 56 سالگیش، با لانچیا D50 در گرند پریکس موناکو شرکت کرد و مقام ششم را به دست آورد.
اکنون که متوجه شدیم نام کامل محصول جدید بوگاتی یعنی «شیرون دیوو» یادآور دو راننده افسانه‌ای هستند، برویم به سراغ اطلاعات مربوط به این هایپرکار لیمیتد ادیشن. فقط 40 دستگاه از این خودرو تولید می‌شود و قیمت آن از 5 میلیون یورو (معادل 5.8 میلیون دلار) شروع می‌شود. بله، درست خواندید! این در حالی است که حتی مجهزترین نسخه شیرون اسپرت هم 3.7 میلیون دلار قیمت داشت.
استفان وینکل‌من، مدیر بوگاتی گفته است که این خودرو 24 آگوست به صورت رسمی در کالیفرنیا معرفی خواهد شد. در بیانیه‌ای که همراه با این تصویر تبلیغاتی منتشر شده، نوشته شده است که دیوو «سبک و چابک خواهد بود و از دان‌فورس و g-forces خارق‌العاده» بهره می‌برد.

نظر دهید


در همین زمینه