شبکه‌های اجتماعی

ب‌ام‌و تا 30 سال آینده تولید پیشرانه‌های درون‌سوز را ادامه می‌دهد

الکتریکی شدن تمامی محصولات، شاید چند دهه دیگر

در حال حاضر شرکت ب‌ام‌و در حال کار روی گسترش مدل‌های الکتریکی خود است. از جمله این مدل‌های می‌توان به کراس‌اوور iX3 اشاره کرد. اما توسعه مدل‌های الکتریکی به این معنی نیست که ب‌ام‌و قصد دارد پیشرانه‌های درون‌سوز خود را کنار بگذارد. این خودروساز باورایایی به خوبی آگاه است که حرکت به سمت تولید محصولات الکتریکی به زمان نیاز دارد. بنابراین تا تبدیل شدن ب‌ام‌و به یک تولید کننده خودروهای تمام الکتریکی چند دهه زمان باقی است پس پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی برای چند دهه دیگر در این شرکت تولید خواهند شد.
ب‌ام‌و به صورت رسمی بیان کرده که تولید پیشرانه‌های درون‌سوز در دهه‌های پیش رو ادامه خواهد داشت. بنابراین پیشرانه‌های 4 و 6 سیلندر توربودیزل حداقل تا 20 سال دیگر در دسترس خواهند بود. علاوه بر این پیشرانه‌های بنزینی نیز حداقل تا 30 سال دیگر تولید می‌شوند.

 

لازم به ذکر است که مقررات سخت‌گیرانه مربوط به آلایندگی در بسیاری از کشورهای دنیا، پایان استفاده از پیشرانه 12 سیلندر را دیکته کرده است و ب‌ام‌و ملزم به عدم استفاده از این پیشرانه خود است. ب‌ام‌و در ادامه بیان کرده که تولید یک نمونه الکتریکی برای جایگزینی پیشرانه 4.4 لیتری 8 سیلندر توربوشارژ این شرکت در حال حاضر امکان پذیر نیست چرا که پیشرانه‌های 6 سیلندر الکتریکی‌سازی شده، با تولید بیشینه قدرتی حدود 600 اسب‌بخار، گشتاور بسیار بالایی تولیدمی‌کنند که باعث آسیب زدن به جعبه‌دنده‌های موجود می‌شود.

در خصوص پیشرانه‌های دیزلی نیز ب‌ام‌و بیان کرده که پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری دیزلی و پیشرانه دیزلی مجهز به چهار توربوشارژر از امسال بازنشسته می‌شوند. 

ب‌ا‌م‌و در خصوص الکتریکی سازی محصولات خود اعلام کرد که با به روز رسانی پلتفرم CLAR امکان ساخت خودروهای پلاگین هیبریدی با قابلیت پیمایش مسافتی نزدیک به 120 کیلومتر در حالت تمام الکتریکی وجود دارد. این خودروها از مخازن سوخت بزرگتری بهره خواهند برد که باعث می‌شوند با یک بار سوختگیری بتوان مسافت به مراتب پیشتری را پیمود.

نظر دهید


در همین زمینه