شبکه‌های اجتماعی

آلپاین بدون سقف در راه است؟

بازگشت شایعه‌های قدیمی در فرانسه

اگرچه مدت نسبتا زیادی از احیا و بازگشت آلپاین می‌گذرد، اما این برند هم‌اکنون فقط یک مدل برای عرضه دارد و آن A110 است. این خودروی اسپرت فرانسوی با استقبال خوبی مواجه شده و از زمان معرفی، شایعه‌های زیادی درباره نسخه‌های مختلف آن و مدل‌های جدید به گوش می‌رسید. به عنوان مثال، گفته شده بود که یک شاسی‌بلند آلپاین بر اساس مرسدس GLA در حال طراحی است و احتمال عرضه نسخه الکتریکی آن هم وجود دارد.
یکی دیگر از شایعه‌هایی که مدت‌ها از انتشار آن می‌گذرد، احتمال عرضه نسخه جذاب‌تر و قوی‌تری از A110 است که نزدیک به 50 اسب بخار بیش‌تر و وزنی برابر با 1050 کیلوگرم خواهد داشت و از اکتبر آینده به عنوان زمان رونمایی آن یاد شده است.
قدرت خروجی این نسخه اگرچه هنوز به صورت رسمی تایید نشده است، می‌توان آن را تا حد زیادی باور کرد. رنو مگان RS تروفی نیز که اخیرا عرضه شد و از همان پیشرانه 1.8 لیتری 4 سیلندر A110 استفاده می‌کند نیز قادر به تولید 296 اسب بخار است. قدرت خروجی A110 استاندارد، به 250 اسب بخار می‌رسد و می‌تواند شتاب 0 تا 100 را نزدیک به 4 ثانیه طی کند. حداکثر سرعت این اتومبیل نیز 250 کیلومتر بر ساعت است.
نام نسخه جدید به احتمال قوی، آلپاین Sport Chassis خواهد بود و بعد از نسخه‌های استاندارد و پرمیر، سومین نسخه A110 محسوب می‌شود. البته نسخه پرمیر از لحاظ فنی، تقاوتی با نسخه استاندارد خودرو ندارد و صرفا از برخی تجهیزات و سیستم‌های اضافی مثل جهت‌یابی ماهواره‌ای، کنترل اقلیمی، کروز کنترل و سیستم مخصوص اتصال به گوشی‌های هوشمند با نام MySpin بهره می‌برد.
یکی دیگر از نسخه‌هایی که شایعه آن از زمان عرضه مدل اصلی A110 به گوش می‌رسید، احتمال معرفی و رونمایی از یک نسخه بدون سقف و دراپ‌تاپ بوده است. البته مایکل ون‌در ساند که یکی از مدیران اجرایی آلپاین است، در گذشته این شایعه را رد کرده بود، اما اکنون یکی از نشریات خبری فرانسوی در گزارش تازه خود نوشته است که با وجود تکذیب او، همچنان احتمال عرضه این نسخه جذاب وجود دارد. به عقیده این نشریه، A110 کانورتیبل در سال 2020 عرضه خواهد شد و رقیب مستقیم پورشه 718 باکستر محسوب می‌شود. یک سال بعد از آن، شاسی‌بلند آلپاین معرفی می‌شود و در سال 2022، نسخه الکتریکی این شاسی‌بلند عرضه خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه