شبکه‌های اجتماعی

با پنج پیشرانه کیا XCeed آشنا شوید

کیا XCeed رسما معرفی شد

اطلاعات جدیدی از XCeed کراس‌اوور جدید شرکت کیا منتشر شد. بر این اساس پلت‌فرم این اتومبیل مشابه Ceed هاچ‌بک بوده و از نظر اندازه این کامپکت کراس‌اوور 26 میلی‌متر عریض‌تر و در طول 85 میلی‌متر کشیده‌تر از Ceed است.
طول کیا اکسید 4395 میلی‌متر است که از این نظر در میانه کیا استونیک با 4140 میلی‌متر و اسپورتیج با 4480 میلی‌متر طول قرار می‌گیرد. ارتفاع کیا XCeed 1490 میلی‌متر بوده و نسبت به ارتفاع 1645 میلی‌متری کیا اسپورتیج اسپرت‌تر به نظر می‌آید.
پیشرانه‌های درنظر گرفته شده برای کیا XCeed سه نمونه بنزینی توربوشارژ است که شامل پیشرانه یک لیتری سه سیلندر با توان 118 اسب‌بخار و گشتاور 172 نیوتن‌متر، پیشرانه 1.4 لیتری چهار سیلندر با توان 210 اسب‌بخار و گشتاور 265 نیوتن‌متر و پیشرانه 1.6 لیتری که پیش از این بر Ceed GT و ProCeed GT نیز نصب شده بود، می‌شود. همچنین برای مشتریانی که قصد خرید نسخه دیزلی این اتومبیل را دارند، کیا دو پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ دیزلی با توان 114 اسب‌بخار و 134 اسب‌بخار را در نظر گرفته است.
برای تمام نسخه‌های این اتومبیل با پیشرانه‌های مختلف جعبه دنده 6سرعته دستی در نظر گرفته شده و جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه 7 سرعته به غیر از نمونه سه سیلندری، برای دیگر نسخه‌های کیا XCeed، تولید خواهد شد. همچنین در نسخه‌های مختلف کیا XCeed از رینگ‌های 16 تا 18 اینچی آلیاژی بهره گرفته شده است.
از امکانات داخلی کیا XCeed می‌توان به نمایشگر 10.25 اینچی در میانه داشبورد اشاره کرد و کیا برای نمایشگر پشت فرمان این کراس‌اوور از نمونه 12.3 اینچی قابل تنظیم استفاده کرده‌است.
کیا XCeed از ابتدا برای بازار اروپا طراحی شده و قرار است در ماه آینده در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان به طور رسمی رونمایی شود. نسخه هیبریدی این اتومبیل در نمایشگاه ژنو 2020 به نمایش در می‌آید.

نظر دهید


در همین زمینه