شبکه‌های اجتماعی

خیز آئودی A4 برای رقابت با ‌ب‌ام‌و سری 3

بازار داغ سدان‌های اسپرت متوسط

 احتمالا تا پیش از این چنین فیس‌لیفتی از آئودی ندیده باشید. تغییراتی که آئودی در این نسخه ایجاد کرده و به روزرسانی‌هایی که در آن عرضه می‌کند بسیار بیشتر و اساسی‌تر از معمول است. البته بی‌دلیل هم نیست زیرا ب‌ام‌و سری 3 به تازگی نسل عوض کرده، نسل جدید ولوو S60 نیز  سال گذشته معرفی شده و کمی قبل هم جگوار XE فیس‌لیفت شده بود. همه این اتومبیل‌ها که رقیب‌های مستقیم آئودی A4 هستند شرایط رقابتی جدی‌ و چالش‌برانگیزی برای آن ایجاد کرده‌اند. بنابراین آئودی این بار فقط با تغییر چراغ‌ها و سپرها نمی‌توانست به جنگ با ب‌ام‌و و جگوار برود.


طراحی فیس‌لیفت آئودی A4
شاید جلوپنجره جدید A4  جزو اولین تغییراتی باشد که در مدل جدید به چشم می‌آید. جلوپنجره جدید بزرگ‌تر و مسطح‌تر است. تفاوت بین تیپ‌های SE، S Line، S4 و  Allroad با تغییراتی که در برخی جزییات اتومبیل ایجاد می‌شود قابل شناسایی است. طرح مورد استفاده در جلوپنجره آئودی A4 برای هر کدام از مدل‌های معمولی، اسپرت و آل‌رود متفاوت خواهد بود. سپرها بازطراحی شده‌اند که البته امری طبیعی است و چراغ‌های جلو LED حال به طور استاندارد روی این اتومبیل عرضه می‌شوند. طراحی بدنه این آئودی نیز در کناره‌ها دست‌خوش تغییرات کوچکی شده است.


امکانات جدید آئودی A4
در داخل این اتومبیل سامانه اطلاعات و سرگرمی جدیدی با یک نمایشگر 10.1 اینچی جای داده شده است. بر خلاف مدل‌های A6، A7 و A8 که از یک صفحه‌نمایش لمسی دوم نیز برای کنترل سیستم تهویه مطبوع سود می‌برند. سامانه جدید را می‌توان با فرامین صوتی یا لمس‌کردن کنترل کرد. جوی‌استیک گرد مدل قبلی جای خود را به فضای خالی کوچکی داده است.
سیستم ناوبری جدید آئودی A4 در شهرهایی که زیر ساخت آن فراهم باشد قادر است تا با چراغ‌های راهنمایی و رانندگی ارتباط برقرار کند. این اتومبیل زمان تغییر رنگ چراغ‌ها را می‌داند و سرعت مناسب را برای رسیدن به چراغ سبز بعدی به شما گوشزد می‌کند. همچنین هنگامی که پشت چراغ قرمز ایستاده‌اید با شمارش معکوس زمان سبز شدن آن را به شما نشان می‌دهد. چه هوشمندانه!


مشخصات فنی آئودی A4
می‌رسیم به بخش فنی  و پیشرانه‌هایی که در دسترس خریداران این اتومبیل خواهد بود. اغلب پیشرانه‌ها را می‌توان در قالب یک سیستم mild-hybrid به منظور کاهش آلایندگی و افزایش بهره‌وری سوخت در اختیار گرفت. سه پیشرانه بنزینی به حجم 2.0 لیتر که قدرتشان در بازه 148 تا 241 اسب بخار قرار دارد از یک نمونه سیستم هیبریدی 12 ولت سود می‌برند در حالی که پیشرانه دیزلی TDI با حجم 3.0 لیتر که در مدل S4 عرضه می‌شود از یک نمونه 48 ولتی برخوردار خواهد شد. این پیشرانه همان نمونه‌ای است که در مدل‌های SQ5، S5، S6 و S7 با 342 اسب بخار قدرت  و 700  نیوتن‌متر گشتاور قرار دارد. بازارهای غیراروپایی همچنان می‌توانند آئودی A4 با پیشرانه V6 بنزینی خریداری کنند.
دو پیشرانه دیزلی با حجم 2.0 لیتر نیز در دسترس خواهند بود و یک نمونه دیزلی با سیستم mild-hybrid نیز اندکی پس از شروع عرضه موجود می‌شود. نسخه ضعیف‌تر A4 از امکان انتخاب جعبه‌دنده دستی برخوردار خواهد بود اما بقیه مدل‌ها با گیربکس‌ها اتوماتیک مجهز می‌شوند.
فروش آئودی A4 جدید از اواخر سال جاری میلادی آغاز می‌شود. به نظر شما آئودی با A4 جدید می‌تواند کسانی که به سمت ب‌ام‌و سری 3 جدید جذب شده‌اند فریب دهد؟

نظر دهید


در همین زمینه