پرواز به سمت جوانی

چری تیگو7 FLY معرفی شد

رشد سریع و مداوم، احتمالا بهترین توصیفی خواهد بود که در باره خودروسازان چینی می‌توان به کار برد. خودروسازانی که سن بسیارکم‌تری نسبت به خودروسازی دنیا دارند، اما در همین مدت کوتاه توانسته‌اند فاصله خود را به کم‌تریم حد ممکن برسانند. چری نیز با همین موج هم‌وطن‌های خود همراه است. مدت زیادی از عرضه مدل تیگو7 نمی‌گذرد و حالا برای دومین بار از زمان معرفی این خودرو در سال 2016، شاهد اعمال تغییر‌هایی هر چند جزیی در این خودرو هستیم.

این موضوع به خوبی پویایی مرکز تحقیقات خودروسازان چینی را نشان می‌دهد. این که چری در کم‌تر از دو سال از عرضه پرچم‌دار محصولات خود، یک‌ پرچم‌دار جدید معرفی کند و دو بار به رفع ایرادهای مدل قبلی بپردازد، جای تحسین دارد. چری تیگو7 نخستین بار در سال 2017 دستخوش تغییراتی در کابین و نمای بیرونی خود شد. جلوپنجره جدید، رنگ‌آمیزی قطعه‌های پلاستیکی روی‌ بدنه و حذف کلید دایره‌ای کنسول میانی که هیچ کاربردی نداشت، تغییرهایی هستند که چری در فیس‌لیفت نخست خود ارائه کرده بود.

AutomobileFa 2019 Chery Tiggo 7 FLY 2
حالا برای سال 2019 نیز چری تیگو7 با تغییرهایی همراه شده است. البته اگر با محصولات برند کوروس (زیرمجموعه گروه چری) آشنایی داشته باشید، به سادگی در خواهید یافت که تغییرات تیگو7 برای سال 2019، در واقع همان تغییراتی است که چری روی تیگو7 انجام داده تا آن را با برند کوروس و نام یانگ به بازار عرضه کند. با اسن حال برای بازارهایی کوروس در آن‌ها حضور ندارد، این تغییرها می‌تواند چهره‌ای جوان به تیگو7 هدیه کند.
چری تیگو7 جدید که با پسوند FLY شناخته می‌شود، تغییراتی را در جلوپنجره، سپر جلو، گرافیک چراغ‌های جلو و عقب تجربه کرده است. همچنین اسپویلر این خودرو به رنگ سیاه در آمده است و رینگ‌های جدیدی برای آن در نظر گرفته شده است. چری تغییری در پیشرانه این مدل ایجاد نکرده است و هنوز همان موتور 1.5 لیتری توربوشارژ 147 اسب بخاری به همراه جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچه وظیفه به حرکت در آوردن این خودرو را بر عهده دارد.
تنها نزدیک به یک سال از عرضه این خودرو در بازار ایران می‌گذرد، با این حال زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که مدیران خودرو قصد دارد برای جوان نگه داشتن چری تیگو7 و حفظ سهم خود از بازار، این فیس‌لیفت را در آینده‌ای نه چندان دور روانه بازار کند. چری تیگو7 به واسطه موتور قدرتمند و تجهیزات مدرنی که دارد، توانسته محبوبیت بالایی در بازار ایران به دست آورد، به گونه‌ای که اکنون قیمت آن در بازار آزاد به مرز 300 میلیون‌تومان رسیده است.

نظر دهید