تعریف جهانی لبخند

ده میلیونمین فورد موستانگ از خط تولید خارج شد

 فورد تولید مدل موستانگ را از ماه مارس سال 1964 شروع کرده است. امروز 54 سال پس از آغاز تولید این خودرو 10 میلیونمین دستگاه آن از خط تولید این خودروساز بزرگ دیتروتی خارج شد. فورد به احترام نخستین موستانگی که تولید شده بود ترتیبی داد تا مطمئن شود 10 میلیونمین نسخه‌ای که از خط تولید خارج می‌شود هم یک نمونه کانورتیبل سفید با پیشرانه V8 و جعبه‌دنده دستی باشد. 

برای گرامی‌داشت این موفقیت بزرگ فورد رویدادی را در دفتر مرکزی دیربورن و کارخانه فلت‌راک این مجموعه برگزار کرد. در این رویداد حرکات نمایشی از سه جنگنده P-51 موستانگ انجام شد. همچنین رژه‌ای با شرکت نمایندگانی از هر نسل این خودرو برگزار شد.
در صورتی که فروش 10 میلیون نسخه از فورد موستانگ در طول 54 سال برای شما به اندازه کافی جذاب نیست باید در نظر داشته باشید که این شرکت ادعا می‌کند که موستانگ به طور پیوسته در سه سال گذشته عنوان پرفروش‌ترین خودروی اسپرت دنیا را از آن خود کرده است. همچنین فورد مدعی است که موستانگ در طول 50 سال گذشته پرفروش‌ترین خودروی اسپرت در ایالات متحده آمریکا نیز هست.
فورد موستانگ از سال 1964 تا کنون راه طولانی و پرپیچ و خمی را پشت سر گذاشته است. نسخه GT استاندارد این خودرو اکنون 460 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که اختلاف چشمگیری با 164 اسب بخار نخستین مدل خود دارد. سیستم تعلیق مستقلی که امروزه در موستانگ به کار می‌رود آن را تبدیل به یک خودروی اسپرت شایسته کرده است.
جیم فرلی سرپرست بازارهای جهانی فورد طی یک بیانیه رسمی در مورد این خودرو چنین می‌گوید: «موستانگ قلب و روح این شرکت و یک خودروی محبوب در همه جای دنیاست... زمانی که من یک موستانگ را در دیترویت، لندن یا شهر دیگری می‌بینم که در خیابان حرکت می‌کند همان هیجانی را تجربه می‌کنم که وقتی اولین اتومبیلم را خریدم احساس کردم، و با آن خودرو که یک موستانگ 1966 کوپه بود و من به عنوان یک نوجوان با آن سفر می‌کردم. موستانگ در همه زبان‌ها لبخند آفرین است.»

نظر دهید