شبکه‌های اجتماعی

10 خودرو الکتریکی که سال 2019 به بازار عرضه می‌شوند

 از هیوندای تا لوسید ایر

بهترین اتومبیل های الکتریکی سال 2019 می‌توانند بسیار مقرون به صرفه و  بهینه باشند. بدون در نظر گرفتن الکتریکی بودن تسلا 3،  این اتومبیل در لیست خودروهای پر فروش سال 2018 بوده‌ است و به وضوح بر تمام خودروهای الکتریکی در جهان غالب است. علاوه بر این، تسلا3 یکی از محبوب‌ترین و سبک‌ترین سدان‌های لوکس بازار جهان است، این یک برگه برنده برای اتومبیل‌های الکتریکی است. تسلا مدل‌3 به احتمال زیاد سال 2019 را نیز به عنوان پرچم‌دار اتومبیل‌های الکتریکی به پایان خواهد رساند زیرا نسخه ارزان‌تر آن در سال 2019 به بازار عرضه خواهد‌شد.
با نگاهی گسترده‌تر به بازار سال 2019 میلادی و بر اساس گمانه‌ها می‌توان دریافت که 10 اتومبیل جدید به بازار اتومبیل‌های هیبریدی و الکتریکی و به جمع 40 اتومبیل حاضر در این بخش اضافه خواهند شد.

 

1. هیوندای کونا الکتریکی

 Hyundai Kona Electric


کونا الکتریکی اولین خودرو این فهرست است که سال 2019 به جمع خودروهای الکتریکی خواهد پیوست. به لحاظ ابعاد با یک کراس‌اوور عادی تفاوتی نمی‌کند و محدوده پیمایش این اتومبیل 415 کیلومتر است. محدوده پیشمایش هیوندای کونا الکتریکی بیش از هر خودرو الکتریکی موجود در بازار به غیر از تسلاها است. در مقایسه با شورولت بولت، هیوندای کونا الکتریکی 32 کیلومتر بیشتر سواری می‌دهد و مقداری از آن بزرگ‌تر است.
این مزایا زمانی کامل می‌شود که بدانید قیمت این خودرو از 36,450 دلار آغاز شده و این به خودی خود قابل توجه‌است. هیوندای کونا الکتریکی یک خودرو مقرون به‌صرفه بوده و پتانسیل تبدیل شدن به یک خودرو پر فروش را دارد، اما همه چیز به تولید این اتومبیل از سوی هیوندای بستگی دارد. باتری استفاده شده در هیوندای کونا الکتریکی 64 کیلووات‌ساعت قدرت دارد.

 

2. کیا نیرو الکتریکی

 Kia e Niro


اگر به فضای بیشتری در قبال از دست دادن 34 کیلومتر از محدوده پیمایش راضی باشیم کیا نیرو نسبت به هیوندای کونا ارحجیت دارد. این بدان معناست که پیمایش حداکثری در این اتومبیل 384 کیلومتر است. کیا نیرو هم اکنون در دو مدل پلاگین هیبرید و هیبرید سنتی در بازار موجود است و در سال 2019 خودرو تمام الکتریکی به جمع آن‌ها اضافه خواهد‌شد. جذابیت بالا، آیرودینامیک خوب، سواری بی‌نظیر و پلت‌فرم عالی مشترک کیا و هیوندای مخصوص خودروهای برقی و باتری قابل توجه 64 کیلووات ساعتی از مشخصات کیا نیرو هستند. ظاهر نیرو الکتریکی همانند دیگر نسخه‌های این خودرو است، به جز جلوپنجره مشبک، چراغ های پر طرفدار LED القایی نیز در این اتومبیل به‌ کار گرفته شده‌‌است. انتظار می‌رود قیمت کیا نیرو حدود 38,000 دلار باشد و در فوریه سال 2019 در ایالت کالیفرنیا و چند ایالت دیگر به فروش برسد.

 

3. کیا سول الکتریکی

 Kia Soul EV 2020 1024 08


کیا سول الکتریکی 2019، 178 کیلومتر پیمایش دارد و این به خوبی انتظار خریداران اتومبیل های االکتریکی را برآورده می‌کند. انتظار می‌رود نسخه جدید 2020 این اتومبیل قدرت پیمایش بیش‌تری داشته و تا 225 کیلومتر را بپیماید. کیا در نمایشگاه لس آنجلس سال 2018 نشان داد که کیا سول جدید از همان سیستم برقی استفاده می‌کند که هیوندای کونا و کیا نیرو از آن بهره می‌برند. در میانه سال 2019 کیا سول 2020، پیمایش بیش از 386 کیلومتر را عرضه خواهد کرد. تغییرات کیا سول جدید تنها به پیشرانه محدود نیست، بلکه طراحی جدید در جلو خودرو و سقف آن نیز قابل توجه است. باتری این خودرو نیز همانند دو مدل قبل، از نوع 64 کیلووات‌ساعتی است.

 

4. پورشه تایکان

 porsche taycan

 

تمام خودروهای الکتریکی که در سال 2019 رونمایی و یا عرضه می‌شوند کره‌ای نیستند. همه مشتاقانه منتظر سری جدیدی از خودروهای لوکس با پیشرانه های الکتریکی هستند. جالب‌تر آن که پورشه تایکان  بر اساس مدل مفهومی Mission E ساخته خواهد شد که سال 2015 پورشه معرفی کرد.
دو پیشرانه الکتریکی که قدرتی بیش از 600 اسب بخار دارند در 3.5 ثانیه سرعت این خودرو را به 100 کیلومتردر ساعت می‌رسانند. حداکثر سرعت این مدل 249 کیلومتربرساعت است و پیمایشی قریب به 482 کیلومتر خواهد داشت. قیمت پورشه تایکان از 75,000 دلار شروع می‌شود و در حاشیه تولید این اتومبیل یکی از بزرگ‌ترین مشارکت و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در  حوزه خودروهای الکتریکی رخ خواهد داد. این سرمایه‌گذاری درآینده  امکان استفاده از سیستم شارژ سریع 800 ولتی را برای اولین بار در این صنعت ممکن کرده که این بدان معنا است که با این سیستم شارژ سریع، رانندگان تایکان قادرند 400 کیلومتر به پیمایش خود در ظرف 15 دقیقه اضافه کنند. دو باتری پیش بینی شده برای این اتومبیل 80 و 95 کیلووات‌ساعتی هستند.

 

5. آئودی E-tron 

 Audi e tron

 

آئودی بر خلاف استراتژی خود، E-tron را ارائه خواهد کرد، این اولین خودرو الکتریکی این برند خواهد بود، در ظاهر و عملکرد جاده‌ای این اتومبیل کاملا یک کراس‌اوور شاسی‌بلند عادی است که تنها تغییری که در آن رخ داده، پیشرانه الکتریکی آن است. تولید توان در این مدل  با استفاده از یک جفت پیشرانه الکتریکی امکان پذیر شده است، که یکی در قسمت جلوی خودرو و دیگر در عقب اتومبیل قرار دارد و در مجموع 400 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.
E-tron یک خودرو 5 سرنشین بوده که اندازه‌ای میان Q5 و Q7 دارد. این اندازه راحتی سرنشینان و فضای بار  مناسبی را فراهم می‌کند. میزان پیمایش این خودرو 370 کیلومتر  خواهد بود و با یک ایستگاه شارژ 150 کیلوواتی نیز می‌تواند در مدت 30 دقیقه 290 کیلومتر دیگر را نیز بدون وقفه طی کند. نسخه اسپرت‌بک این اتومبیل به احتمال قوی بعد از سال 2019 به بازار معرفی خواهد‌شد.


6. مرسدس بنز EQC

 Mercedes Benz EQC


لیست خودرو‌های لوکس الکتریکی سال 2019 پربار است. یکی دیگر از این اتومبیل‌ها مرسدس‌بنز EQC است. این اولین خودرو مرسدس‌بنز است که با علامت مخصوص خودروهای الکتریکی این شرکت که با EQ مشخص می‌شود تولیده شده‌است. EQC ;i بر اساس پلت‌فرم GLC-Class ساخته شده‌است در اواسط سال 2019 وارد خط تولید خواهد‌شد. مرسدس‌بنز در حال تبدیل سیستم‌های بنزینی خود به سیستم الکتریکی است تا تولید 22 اتومبیل الکتریکی را تا سه سال آینده آن معرفی کند.
پیشرانه این مدل 402 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و در واقع از دو پیشرانه الکتریکی یکسان که توانایی تولید قدرت 201 اسب‌بخار را دارند بهره می‌برد که یکی در جلو خودرو و دیگری در قسمت عقب خودرو قرار دارند.
باتری 80 کیلووات‌ساعتی که در این اتومبیل به کار گرفته شده است 355 تا 370 کیلومتر را می‌پیماید. قیمت این اتومبیل لوکس 80,000 دلار تخمین زده شده‌است.

 

7. مینی E

 Mini E

 

در دهه گذشته ب‌ام‌و به صورت محدود تعدادی مینی تمام الکتریکی را برای آزمایش پلت‌فرم خود ساخت که تقریبا قادر بودند 160 کیومتر را با یک بار شارژ طی کنند. چند سال بعد در در نمایشگاه فرانکفورت ب‌ام‌و از مینی الکتریکی مفهومی رونمایی کرد، شواهد نشان می‌دهد مینی الکتریکی قرار است با باتری‌های جدید عرضه شود. عضو هیات مدیره ب‌ام‌و  در رابطه با آینده مینی گفت: «در حال حرکت برای تبدیل شدن برند مینی به شرکت فعال در عرصه خودرو‌های الکتریکی هستیم.»
 مینی الکتریکی اواخر سال 2019 تولید می‌شود و اطلاعات دقیقی از مشخصات آن در دسترس نیست، اما اگر بتواند 325 کیلومتر را در یک بار شارژ بپیماید اتفاق شگفت‌آوری برای یک اتومبیل شهری است.


8. پولستار 1 پلاگین هیبرید

 Polestar 1


پولستار از برندهای زیر مجموعه ولوو است که مخصوص خودروهای الکتریکی و هیبریدی در این خودروسازی لوکس است. اولین تولید این برند پولستار 1 است که در اواسط سال 2019 تولید و روانه بازار خواهد‌شد. کارایی فوق العاده این لوکس هیبریدی  سبب شده است که در حالت الکتریکی 145 کیلومتر را طی می‌کند. با در نظر گرفتن مقدار پیمایش این اتومبیل، پولستار 1 به طور موثر یک خودرو تمام الکتریکی خواهد بود و بیشتر به طور الکتریکی استفاده خواهد شد اما برای مسافت‌های طولانی پولستار 1 از یک پیشرانه 2 لیتری سوپرشارژ در کنار یک پیشرانه توربوشارژ 163 کیلوواتی بهره می‌برد. این در حالی است که یک باتری 35 کیلوواتی برای شروع رانندگی و استارت نیز ساخته شده‌است، این خودرو در مجموع 600 اسب بخار قدرت دارد. قیمت اولیه این خودرو 155,000 دلار بوده و قرار است تنها تعداد 500 دستگاه از آن ساخته شود.
پولستار 1 به نظر می‌رسد یک اتومبیل به منظور زمینه‌سازی و آماده‌سازی برند تازه برای مدل پیشرفته‌تر یعنی پولستار 2 باشد که قرار است یک اتومبیل تمام الکتریکی بوده و در سال 2020 تولید شود. برآورد‌ها نشان می‌دهد به احتمال زیاد پولستار 2 بیش از 483 کیلومتر را با یک بار شارژ بپیماید.

 

9. رنج‌روور اسپرت P400e

 

 land rover range rover p400e first

 

رنچ‌روور اسپرت P400e برای سال 2019 آماده شده‌است. این مدل که یک  خودرو پلاگین هیبرید است در مجموع 404 اسب بخار قدرت دارد و از یک باتری 13 کیلوواتی برخوردار است که با استفاده از آن پیمایش 50 کیلومتری ممکن خواهد بود.
علاوه بر این، این اتومبیل از یک پیشرانه 2 لیتری نیز بهره می‌برد که 296 اسب بخار قدرت داشته و از نوع 4 سیلندر توربو است. قیمت این خودرو در حدود 80,000 دلار تخمین زده می‌شود که بسیار گران‌تر از مدل های معمولی این شرکت است.

 

10. لوسید ایر

 

 lucid air


لوسید ایر نیز در این لیست قرار گرفته است. اگرچه این خودرو با کمی تاخیر در سال 2020 به تولید انبوه خواهد رسید. این اتومبیل به این دلیل در این لیست قرار گرفته است که حفره نبود چینی‌ها در لیست را پر کرده باشیم. شناخته شده‌های چینی که اکنون تولید نمی‌شوند از نیو و بایتون گرفته تا فارادای فیوچر باعث شده تا لوسید که در سال 2017 تاسیس شده است، برای حفظ جایگاه خود مجبور شد تا در ماه سپتامبر 2018 از صندوق ارزی عربستان سعودی یک میلیارد دلار کمک مالی دریافت کند تا بتواند به حیات خود ادامه دهد، از همین رو تولید آن از 2019 به 2020 موکول شد.
اخبار و مشخصات این سدان الکتریکی حکایت از آن دارد که پیشرانه  مورد استفاده در این اتومبیل 400 اسب بخار قدرت داشته و پیمایش آن به 386 می‌رسد.   قیمت تقریبی آن 60,000 دلار برآورد می‌شود. اگر این اطلاعات درست باشد، در آینده لوسید قرار است پیشرانه‌ای با قدرت 1000 اسب بخار و پیمایش 645 کیلومتر ساخته و به بازار ارائه کند،  سال 2019 برای لوسید و دیگر استارت آپ‌های خودروهای الکتریکی چینی می‌تواند سال ظهور دوباره باشد.

 

نظر دهید


در همین زمینه