الکتریکی‌های فولکس‌واگن هم فراخوان می‌شوند؟

دیزل‌گیت را فراموش کنید

بعد از دیزل‌گیت که «بزرگ‌ترین رسوایی صنعتی قرن» لقب گرفت، فولکس‌واگن تمام تلاشش را کرد تا تصور مخدوش و بی‌اعتبار خود را از اذهان عمومی پاک کند. تمرکز شدید روی ساخت و سرمایه‌گذاری خودروهای الکتریکی یکی از ابزار بسیار مهم و حیاتی برای رسیدن به این هدف است. این ایده بسیار خوب نظر می‌رسید. علاوه بر نجات دادن اعتبار گروه، خودروهای الکتریکی می‌توانند به آینده و حفظ سلامت کره زمین و محیط‌زیست نیز کمک کنند.
با این حال، فولکس‌واگن حتی این برنامه را هم نتوانسته به درستی اجرا کند و اکنون خبر رسیده که 124000 دستگاه خودروی الکتریکی و پلاگ‌این هیبریدی این گروه ممکن است فراخوان شوند. سازمان فدرال مدیریت بر حمل و نقل خودروی آلمان یا KBA منبع این الهام خواهد بود.
طبق ادعاهای مطرح‌شده در یک هفته‌نامه تخصصی آلمانی، فولکس‌واگن از نوعی فلز سرطان‌زا در سیستم‌های شارژ خودروهای الکتریکی‌شده خود استفاده کرده است. گستره این محصولات به مدل‌های آئودی و پورشه هم می‌رسد.
یکی از سخنگویان فولکس‌واگن در ماه می گذشته که اولین شایعات مربوط به این خبر به گوش رسیده بود، گفت: ما موقتا سفارشات مربوط به گلف GTE را متوقف کرده‌ایم. حجم سفارشات در سال گذشته و از شروع امسال بسیار خوب بوده و یکی از دلایل آن هم، کمپین بازاریابی موفق ما بوده است. سرعت بیش از حد سفارش‌های جدید به قدری بود که توان تولیدی کارخانه‌های ما تمام شده بود و زمان ساخت سفارشات جدید، ممکن بود تا چند ماه افزایش پیدا کند.
شارژرهای خودروهای الکتریکی و پلاگ‌این هیبریدی گروه فولکس‌واگن نزدیک به 0.008 گرم کادمیوم دارد که اگرچه تهدید مستقیمی برای انسان‌ها به حساب نمی‌آید، اما وقتی که این خودروها به پایان عمر و چرخه استفاده خود نزدیک شوند، تهدید زیست‌محیطی جدی و حتی خطرناکی محسوب می‌شود.
تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی گروه فولکس‌واگن ادامه پیدا کرده است زیرا آن‌ها این فلز را با یک فلز دیگر از یک شرکت تامین‌کننده قطعات دیگری جایگزین کرده‌اند. این فراخوان هنوز به صورت رسمی تایید نشده و همه منتظر حکم نهایی KBA هستند.

نظر دهید