شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ولوو ای‌ام ۹۰
شروع قیمت از ۱۱۲ هزار دلار


مدل EM90 اولین ام‌پی‌وی تمام‌الکتریکی ولوو است که عرضه آن از تاریخ ۱۲ نوامبر آغاز شده است. قیمت پایه این مدل که نسخه ری‌برند‌شده‌ای از مدل زیکر 009 است، ۱۱۲ هزار دلار خواهد بود.

این مدل بر سازه SEA جیلی سوار است و فاصله بین محورهای آن به ۳۲۰۵ میلی‌متر و وزن خالصش به ۲۷۶۳ کیلوگرم می‌رسد. همانند اکثر خودروهای MPV، قابلیت‌های ایمنی این مدل نیز تحسین‌برانگیز است. ولوو ای‌ام۹۰ به ۳۰ سنسور از جمله ۸ دوربین، ۵ رادار، یک لیدار و ۱۶ رادار فراصوت مجهز است. مجموع این ویژگی‌ها باعث شده که خودرو بتواند به سطح ۲+ سیستم‌های کمک‌رسان پیشرفته برسد. ترمز اتوماتیک در شرایط اضطراری، هشدار انحراف از خطوط و یادآور میزان خستگی راننده از دیگر قابلیت‌های این خودرو هستند.

در داخل ولوو ای‌ام ۹۰، تقریبا هیچ دکمه فیزیکی خاصی دیده نمی‌شود و می‌توان به تمام کارکردهای آن از طریق یک پنل ابزار ۸ اینچی و صفحه کنترل مرکزی ۱۴.۵ اینچی دسترسی پیدا کرد. سیستم صوتی خودرو نیز توسط ۲۱ بلندگوی Bowers & Wilkins تامین می‌شود. فضای داخلی خودرو به فناوری پالایش فعال هوا نیز مجهز است که طبق ادعای ولوو، می‌تواند تا ۹۵ درصد از ذرات PM2.5 را از جریان هوا حذف کند.

 



ای‌ام ۹۰ به عنوان یک ام‌پی‌وی لوکس سایز متوسط تا بزرگ در خط تولید ولوو قرار دارد و از ظرفیت ۶ سرنشین با ساختار ۲+۲+۲ بهره می‌برد. سرنشینان ردیف دوم خودرو به تجهیزاتی مثل میز خم‌شو، نگه‌دارنده لیوان، محل استراحت پا، سیستم قدرتمند حرارتی و تهویه هوا دسترسی دارند. در ردیف سوم نیز نگه‌دارنده لیوان و پورت‌های تایپ‌سی USB دیده می‌شود. دو سان‌روف پانورامیک در جلو و عقب نیز به معنای وجود نور طبیعی کافی در روزهای آفتابی است.

پیشرانه ولوو ای‌ام۹۰ از یک موتور ۲۰۰ کیلوواتی با گشتاور ۳ نیوتن‌متر در عقب و یک بسته سه‌قلوی باطری با ظرفیت ۱۱۶ کیلووات بر ساعت تشکیل شده است. این بسته باطری، مسافت قابل‌پیمایش خودرو را در چرخه CLTC به ۷۳۸ کیلومتر می‌رساند. حداکثر سرعت خودرو ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و زمان موردنیاز آن برای طی کردن سرعت ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۸.۳ ثانیه اعلام شده است. قرار است که در آینده، نسخه چهارچرخ محرک این خودرو نیز عرضه شود. با استفاده از فناوری شارژ سریع، می‌توان در تنها ۲۸ دقیقه، باطری‌های آن را از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ کرد.

نظر دهید


در همین زمینه