شبکه‌های اجتماعی

دریاها را از پلاستیک پاک کنیم

ولوو، پیشرو در حفاظت از محیط‌ زیست

 ولوو نه تنها یکی از ایمن‌ترین خودروهای موجود در جهان را تولید می‌کند، بلکه محصولات این خودروساز سوئدی از پاک‌ترین و سبزترین خودروها نیز هستند. با توجه به سیستم انتقال قدرت هیبریدی که تقریبا در همه مدل‌های عرضه شده توسط این شرکت قابل انتخاب است، این شرکت قصد دارد تا به عنوان یکی از پیشروان خودروسازی در عصر خودروهای الکتریکی و هیبریدی باشد. قدم جاه‌طلبانه بعدی که این شرکت در راه حفاظت از محیط زیست برخواهد داشت استفاده از مواد پلاستیکی بازیافت شده است.

این برند پرمیوم سوئدی اعلام کرده است  از سال 2025 حداقل 25 درصد از پلاستیک به کار رفته در خودروهای این شرکت از مواد بازیافت‌شده تهیه خواهد شد. برنامه جدید این شرکت برای استفاده از مواد بازیافتی با یک نمونه ویژه از XC60 هیبریدی از نوع PHEV به نمایش درآمده است. این ولوو درست مانند بقیه XC60ها است، تنها با این تفاوت که برخی از قسمت‌های آن با نمونه‌های تهیه شده از پلاستیک بازیافتی جایگزین شده‌اند.
در ساخت کنسول میانی این خودرو از فیبرهای قابل بازیافت و پلاستیک به دست آمده از تورهای ماهی‌گیری دور انداخته شده و طناب‌های دریانوردی استفاده شده است. موکت‌های کف خودرو از فیبرهای تهیه‌شده از بطری‌های PET بازیافتی تولید شده‌اند. همچنین پارچه صندلی‌های این خودرو با استفاده از پارچه‌های برش خورده اضافی در کارخانه تهیه شده‌اند. از صندلی خودروهای قدیمی ولوو برای تهیه عایق‌های صوتی در زیر کاپوت استفاده شده است.
هاکان ساموئلسون، رئیس و مدیرعامل ولوو با اشاره به این موضوع که ولوو نسبت به کاهش آلایند‌های زیست‌محیطی متعهد است در این باره گفت: «حفاظت از محیط زیست یکی از ارزش‌ها و اهداف اصلی ولوو محسوب می‌شود و ما همچنان به دنبال یافتن راه‌های جدید برای ایجاد بیشتر این ارزش تلاش می‌کنیم. این خودرو و برنامه‌های ما برای استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی نمونه‌ای از این تعهد است.»
برنامه جدید ولوو برای استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی به دنبال استراتژی مهم این شرکت برای استفاده از موتورهای الکتریکی در تمام مدل‌های آن از سال 2019 به بعد مطرح شده است. ولوو قصد دارد تا سال 2025 حداقل نیمی از تمام محصولات خود تمام‌الکتریکی باشند. ماه گذشته این شرکت اعلام کرد استفاده از پلاستیک‌های یک‌بار مصرف غیرقابل بازیافت را از پایان سال آینده در تمام رویدادها و برنامه‌های خود به طور کامل لغو خواهد کرد.

نظر دهید


در همین زمینه