تایکان اتومبیلی با روح الکتریکی

تصاویر جدیدی از محصول پاک پورشه منتشر شد

 پورشه تصاویر تیزری از محصول تمام‌الکتریکی خود که تایکان نام دارد منتشر کرده است. پورشه تایکان در این عکس‌ها با خطوط آبی روشنی پوشیده شده تا چهره نهایی خود را تا قبل از رونمایی اصلی که در شهریور سال آینده (سپتامبر 2019)خواهد بود  لو ندهد. در قسمت جلوی این اتومبیل از حروف کلمه “TAYCAN” برای ایجاد خط‌های آبی رنگ استفاده  شده است.
    روی بخش‌هایی از بدنه تایکان به نمایش درآمده چنین عبارتی به چشم می‌خورد: "Soul, electrified." که نشان‌ می‌دهد پورشه در رابطه با این محصول خود معتقد است روح آن الکتریکی شده است. البته انتخاب چنین عبارتی کمی سوال برانگیز است چرا که می‌تواند طعنه‌ای باشد به یکی از محصولات کیا با نام Soul، که اتفاقا یک نسخه الکتریکی از آن نیز توسط خودروساز کره‌ای معرفی شده، باشد به این معنی که محصول الکتریکی پورشه روح بیش‌تری از آن محصول کره‌ای دارد.
    جزییات پورشه تایکان در این تصاویر بسیار واضح‌تر از آن‌چه که در عکس‌های جاسوسی این اتومبیل شاهد بودیم در دیدرس قرار گرفته‌اند. تقریبا می‌توان طراحی چراغ‌های جلوی تایکان را در این تصاویر به طور کامل مشاهده کرد. به نظر نمی‌رسد که پورشه تغییرات زیادی در این چراغ‌های این اتومبیل نسبت به نمونه‌های 4 LED که در محصولات دیگرش به کار می‌برد ایجاد کرده باشد. اگر چه پورشه تصمیم گرفته تا در این تصاویر نمای عقب تایکان را به طور کامل به نمایش نگذارد اما با اطمینان بالایی می‌‌توان گفت که این اتومبیل هم از خط چراغ‌های LED که دو چراغ عقب را به وصل می‌کنند سود می‎برد، درست شبیه آن چه که در دیگر پورشه‌های موجود در بازار وجود دارد.


قدرت و عمل‌کرد تایکان
محصول جدید پورشه بیش از 600 اسب بخار قدرت در اختیار راننده خود قرار خواهد داد که به کمک این 600 واحد قادر خواهد بود تا در کمتر از 3.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100  کیلومتر بر ساعت دست یابد. همچنین گفته می‌شود این پورشه تمام‌الکتریکی با یک شارژ کامل می‌تواند مسیری به طول 500 کیلومتر را بپیماید.

نظر دهید