شبکه‌های اجتماعی

رکورد 35 ساله شکسته شد

یکه‌تازی به سبک پورشه

 پورشه 919 Hybrid Evo با رانندگی تیمو برنهارد، رکورد جدیدی را در پیست معروف نوربرگ‌رینگ نوردشلایف به ثبت رساند. این خودرو با ثبت زمان 5 دقیقه و 19 ثانیه و 55 صدم ثانیه، رکورد قبلی را با اختلاف قابل توجه 51 ثانیه و 58 صدم ثانیه بعد از 35 سال شکست. پس از ثبت رکورد 6 دقیقه و 11 ثانیه و 13 صدم ثانیه در سال 1983 توسط پورشه 956 C  به رانندگی استفان بلوف، هیچ‌کس تا کنون نتوانسته بود این رکورد را جابجا کند. به این ترتیب این خودرو 620 اسب بخاری، زمان خارق‌العاده‌ای را در جهنم سبز به ثبت رسانده بود که بیش از سه دهه کسی نتوانسته بود به آن دست یابد.
پورشه 919 Hybrid Evo بر اساس خودرویی که در مسابقه 24 ساعته له‎‌مان پیروز شده بود و در سال‌های 2015، 2016 و 2017 عنوان قهرمانی مسابقات استقامتی جهانی FIA را از آن خود کرده بود، توسعه یافته است.  پس از آن که پورشه به دلیل تغییر رویکردهایش در مسابقات و تمرکز برای ورود به فرمولا E در آینده بعد از پایان سری رقابت‌های 2017 از مسابقات استقامتی له‌مان خارج شد، از قوانین محدود کننده FIA نیز در این مسابقات آزاد شده و از خودروی یاد شده حداکثر توانایی‌های ممکن را به کار گرفته است. پیشرانه V4 توربوشارژ این خودرو با حجم 2.0 لیتر در کنار یک سامانه هیبریدی به مجموع قدرت 1,160 اسب بخار دست یافته که از طریق یک جعبه‌دنده هفت سرعته ترتیبی یا سکوئنشال منتقل می‌شود.
این پورشه تقویت‌شده در مقایسه با نمونه استاندارد و مسابقه‌ای‌ خود، حدود 40 کیلوگرم کاهش وزن داشته و وزن آن به 849 کیلوگرم رسیده است که به معنی حذف سیستم تهویه، برف‌پاک‌کن، چراغ‌ها و برخی تجهیزات دیگر است. پورشه همچنین با به کار بستن یک دیفیوزر بزرگ جدید در جلو، بال عقب جدید و رکاب‌های جدید موفق به افزایش 53 درصدی نیروی عمودی شده است. تغییرات دیگر شامل به‌روزرسانی در سیستم ترمز و فرمان خودرو می‌شود.
نه تنها این خودرو قهرمان مسابقات جهانی شده است، بلکه راننده آن نیز کارنامه درخشانی در این زمینه دارد. تیمو برنهارد تا کنون 5 بار برنده کلاس Overall مسابقه 24 ساعته نوربرگ‌رینگ و 2 مرتبه برنده 24 ساعته له‌مان شده است و در حال حاضر، قهرمان مسابقات استقامتی جهانی است. در طول ثبت رکورد جدید، پورشه 919 Hybrid Evo میانگین سرعت 233.8 کیلومتر بر ساعت را به ثبت رسانده است.

نظر دهید


در همین زمینه