شبکه‌های اجتماعی

سورپرایز پورشه برای هیبریدی‌سوارها

احتمال عرضه دو 911 پلاگ‌این هیبریدی

تقریبا همه مطمئن هستیم که بالاخره یک پورشه 911 پلاگ‌این هیبریدی در آینده عرضه خواهد شد اما در اکنون شایعه جدیدتری به گوش می‌رسد و آن وجود نه یک مدل، بلکه دو 911 متفاوت هیبریدی در خط تولید آتی پورشه است! یکی از این مدل‌ها احتمالا عملکرد و قدرتی برابر با 911 توربو خواهد داشت. یک منبع نزدیک به اینگلشتات، این اطلاعات را در مصاحبه با اتو اکسپرس فاش کرده است.
911 پلاگ‌این هیبریدی استاندارد، بالاتر از نسخه پایه کاررا قرار خواهد گرفت و فرآیند الکتریکی‌سازی این محصول، شبیه به سیستم هیبریدی کاین E-Hybrid خواهد بود. یعنی یک ماژول هیبریدی به همراه یک موتور الکتریکی بین پیشرانه و جعبه‌دنده قرار می‌گیرد. این منبع بدون اسم همچنین گفته است که این مدل از سیستم تمام‌چرخ محرک استفاده خواهد کرد و هدف اول پورشه برای یکی از این دو نسخه جدید، تمرکز روی قدرت و توان عملکردی خودرو است و نه بهینه بودن و پیمایش الکتریکی آن.
به نظر می‌رسد استراتژی پورشه در قبال 911 هیبریدی، شبیه برنامه‌ای باشد که برای پانامرا هم در نظر گرفته بود. در حال حاضر، E-Hybrid پانامرا که بالاتر از نسخه استاندارد است، در میانه رنج نسخه‌های این مدل قرار دارد و قوی‌ترین آن‌ها نیز، توربو S E-Hybrid است که در بالای رنج نشسته و یک نسخه غیرالکتریکی‌شده توربو هم بین آن‌ها قرار دارد.
البته پورشه نمی‌خواهد طرفداران قدیمی و سرسخت خود را ناراضی کند و به همین خاطر است که منبع اتو اکسپرس گفته که از این فناوری هیبریدی، در نسخه‌های آتی GT3 و GT2 استفاده نخواهد شد زیرا مدیران پورشه نگران این موضوع هستند که چنین تغییرات ناگهانی، باعث نارضایتی و خشم خریداران وفادار و مرکزی این برند شوند.
الیور بلوم، مدیر پورشه در بیانیه‌ای گفته بود که 911 هیبریدی تا بروزرسانی میانه عمر نسل بعد این خودرو معرفی نخواهد شد زیرا پورشه معتقد است که در حال حاضر، فناوری باتری مناسبی برای خودروهای اسپرت الکتریکی که بتوانند به اندازه یک پورشه واقعی قدرتمند باشند، وجود ندارد. بلوم همچنین قدرت خروجی این مدل را بیش از 700 اسب بخار توصیف کرده که اگر اطلاعات منبع اتو اکسپرس درست باشد و واقعا شاهد عرضه دو نسخه هیبریدی 911 باشیم، باید گفت که نسخه قدرتمندتر که 700 اسب بخار دارد، زودتر از نسخه دیگر معرفی خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه