ضریب درگ تحسین برانگیز جیلی GE11

با اولین محصول الکتریکی جیلی آشنا شوید

جیلی نخستین تصاویر رسمی محصول جدید خود را منتشر کرد. این خودروساز چینی سه تصویر از GE11 که یک اتومبیل تمام‌الکتریکی است را با توضیح "اتومبیل تازه، انرژی تازه، لوگوی تازه، الگوی تازه" در فیس‌بوک منتشر کرد. پیش‌تر جیلی گفته بود که از محصول الکتریکی جدید خود در ماه‌های ابتدایی 2019 رونمایی خواهد کرد.
 جیلی تاکنون اطلاعات مختصری از این محصول تازه منتشر کرده اما هنوز تمام جزییات را راجع به جیلی GE11 نمی‌دانیم. جیلی اعلام کرده است که این اتومبیل با نگاهی جهانی توسعه یافته است  و نقش مهمی در گسترش نفوذ این خودروساز چینی در بازارهای مختلف در آن سوی آب‌ها است.
طراحی چراغ‌های جلوی این اتومبیل با الهام از کاراکتر چینی Yi به معنی یک انجام شده است.  جلوپنجره‌ای در این اتومبیل به چشم نمی‌خورد و از آن جا که خودروی مورد بحث یک محصول تمام الکتریکی است و در آن خبری از پیشرانه درون‌سوز نیست از نظر فنی مشکلی ایجاد نمی‌کند! درگاه شارژر جیلی GE11 روی گوشه بالایی گلگیر جلوی سمت راست قرار گرفته است.
قسمت‌های مختلف بدنه این اتومبیل به گونه‌ای طراحی شده تا از نظر آیرودینامیکی به بهترین عملکرد دست یابند و به نظر می‌رسد که تلاش تیم‌ طراحی و توسعه این جیلی در این زمینه موفقیت‌آمیز ظاهر شده چرا که ضریب درگ آن 0.2375 اعلام شده است. یکی از تصمیم‌هایی که جیلی برای پایین نگه‌داشتن ضریب درگ این اتومبیل گرفته استفاده از دستگیره‌های در هم‌سطح بدنه است که تنها زمانی از جای خود خارج می‌شوند که راننده در فاصله مشخصی از آن قرار بگیرد.
 گزارش‌هایی که در خصوص اطلاعات فنی این اتومبیل منتشر شده‌اند خبر از قدرت 174 اسب بخاری الکتروموتور آن می‌دهند. همچنین گفته می‌شود که نهایت سرعت جیلی GE11 به 150 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

نظر دهید