بودجه سنگین جیلی برای لوتوس

اولین جرقه‌های احیای برند انگلیسی

بالاخره و پس از مدت‌ها می‌توانیم به آینده لوتوس خوشبین باشیم. این خودروساز انگلیسی اسطوره‌ای در سال 2017 توسط جیلی خریداری شد و بعد از موفقیت گروه بزرگ چینی با ولوو و زیرمجموعه آن یعنی پل‌استار، می‌توان به آینده لوتوس نیز امیدوار ماند.
جیلی هنوز برنامه مشخصی برای لوتوس اعلام نکرده است. با این وجود، به نظر می‌رسد که با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب، جیلی می‌خواهد لوتوس را برای رقابت با امثال فراری، مک‌لارن و پورشه آماده کند. یکی از سخنگویان جیلی به اتوموتیو نیوز گفته است: «خواسته‌های ما برای لوتوس بسیار بزرگ و جاه‌طلبانه است.» از گفته‌های او این طور برداشت شده است که جیلی علاوه بر انگلستان، به دنبال گسترش دادن فعالیت‌های لوتوس به چین و ایالات متحده است.
ژان‌مارک گیلز، مدیر پیشین لوتوس پیش از جدا شدنش از این مجموعه در سپتامبر گذشته گفته بود که جیلی سرمایه‌گذاری بزرگی برای لوتوس در نظر گرفته است. گفته شده که این بودجه هنگفت قرار است در راه ساخت یک ابرخودروی الکتریکی و یک شاسی‌بلند جدید خرج شود که هر دو، محصولات جدیدی در کارنامه لوتوس محسوب می‌شوند.
برای طراحی و ساخت مدل‌های جدید، لوتوس در حال استخدام افراد زیادی است. آگهی‌های بیش از 100 فرصت شغلی جدید به صورت آنلاین منتشر شده و در متن این آگهی‌ها نوشته شده که لوتوس به دنبال افرادی «باتجربه در زمینه ساخت خودروهای هیبریدی و الکتریکی» است.
دنی باهار که از 2009 تا 2012 مدیر لوتوس بود نیز قصد داشت که حداقل 5 مدل جدید را معرفی کند که یکی از آن‌ها قرار بود نسخه تولیدی کانسپت اسپریت باشد. متاسفانه هیچ‌کدام از این محصولات عرضه نشدند و باهار در شرایطی که لوتوس وضعیت نامساعد و ضرردهی داشت، از این گروه اخراج شد.
اکنون که هفت سال از آن زمان گذشته، فقط دو خودروی جدید در حال توسعه است و با این حال، به نظر می‌رسد که بودجه جدید لوتوس بسیار بیشتر از آن چه که تصور می‌شد باشد. در واقع سرمایه‌ای که جیلی در اختیار لوتوس قرار داده، نزدیک به دو برابر بیشتر از آن چه است که گروه مالزی پروتون و مدیریت باهار برای این گروه در نظر گرفته بود.
تمام نشانه‌ها و شایعات، از امیدواری جیلی به رشد و احیای لوتوس حکایت می‌کنند و اگر بخواهیم سوابق گره بزرگ چینی را در نظر بگیریم، می‌توان گفت که شانس لوتوس برای دوباره درخشیدن، الان بیشتر از همیشه است. به نظر می‌رسد که طرفداران لوتوس، دوباره باید امیدوار به آینده باشند.

نظر دهید