شبکه‌های اجتماعی

موستانگ Mach-E معرفی شد

اولین کراس‌اوور الکتریکی فورد

 موستانگ مک ای 2021 نخستین کراس‌اوور تمام‌الکتریکی فورد محسوب می‌شود که نام‌گذاری و طراحی آن با الهام از ماسل‌کار موفق و مشهور این شرکت انجام شده است. Mach-E همچنین یادآور نام Mach 1 است که روی مدل‌های قدرت‌مند و رده‌بالای موستانگ‌های قدیمی گذاشته می‌شد.
قدرت و عملکرد موستانگ الکتریکی
موستانگ مک ای از دو مجموعه باتری با ظرفیت‌های مختلف برخوردار است. نمونه استاندارد این کراس‌اوور مجموعه باتری‌هایی به ظرفیت 75.7 کیلووات‌ساعت دارد که در نمونه با قدرت پیمایش بیشتر این ظرفیت به 98.8 کیلووات‌ساعت افزایش می‌یابد. محصول تمام‌الکتریکی جدید فورد در دو نوع تمام‌چرخ محرک و دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود که بر این اساس از الکتروموتوری روی محور عقب یا هر دو محور سود خواهد جست. مدل GT این اتومبیل که قیمتی بالاتر از سایر مدل‌های آن دارد و نسخه قدرت‌مند و اسپرت آن محسوب می‌شود در مجموع 459 اسب بخار قدرت و 830 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده خود قرار می‌دهد. فورد مدعی است که موستانگ مک ای GT شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعتی کمتر از 4 ثانیه خواهد داشت. نسخه‌های ضعیف‌تر این اتومبیل قدرتی بین 255 تا 332 اسب بخار خواهند داشت. سایز رینگ‌های این موستانگ بسته به مدل انتخابی از 18 تا 20 اینچ متغیر خواهد بود. فورد برای رساندن کیفیت سواری این اتومبیل به بالاترین میزان ممکن امکان انتخاب کمک‌فنرهایی با دمپر تطبیق‌پذیر را فراهم کرده و خشکی و نرمی سواری اتومبیل به واسطه آن قابل تنظیم خواهد بود.
فضای کابین و بار
باتری‌های موستانگ مک ای مانند بسیاری از دیگر اتومبیل‌های الکتریکی در کف آن تعبیه شده تا علاوه بر بهبود مرکز ثقل فضای سرنشینان و بار را تا جای ممکن افزایش دهد. بر خلاف طراحی بدنه و نمای بیرونی این اتومبیل، فضای کابین آن هیچ شباهتی به موستانگ معمولی ندارد. طراحی داخل کابین این اتومبیل همزمان که به سادگی تمام انجام شده، با انبوهی از امکانات و فناوری‌های پیشرفته تجهیز شده است. داشبورد موستانگ مک ای از طراحی میمنیمال و جذابی برخوردار است که یک نمایشگر اطلاعات دیجیتال پشت فرمان و یک نمایشگر 15.5 اینچی لمسی را در بر گرفته است. محفظه بار جلویی این اتومبیل به گونه‌ای ساخته شده که شست و شو و خشک کردن آن به آسانی انجام می‌شود به همین جهت نگرانی‌ای برای کثیف شدن آن وجود نخواهد داشت. فضای بار عقب این خودرو در حالت عادی 820 لیتر گنجایش دارد که در صورت جمع شدن صندلی‌های عقب به حدود 1700 لیتر افزایش می‌یابد.
     این اتومبیل از جدیدترین فناوری‌های فورد برخوردار است و همچنین نشانه‌هایی از موستانگ محبوب را همراه خود دارد. اگرچه این موضوع ممکن است طرفداران سنتی این اتومبیل را نارحت کند، اما فورد با بهره‌گیری از ویژگی‌های ظاهری و استفاده از نام موستانگ قصد جذب مشتریان و جلب اعتماد آن‌ها را دارد. موستانگ مک ای همزمان نمادی از گذشته و آینه‌ای از آینده است. قیمت پایه موستانگ مک ای که از سال آینده فروش آن آغاز خواهد شد در مدل پایه 45 هزار دلار و در بالاترین نسخه که با نام GT شناخته می‌شود حدود 61 هزار دلار قیمت خواهد داشت. به این ترتیب با ورود کراس‌اوور تمام‌الکتریکی فورد به بازار شاهد جدی‌تر شدن رقابت بین اتومبیل‌های الکتریکی خواهیم بود و یه قدم به خیابان‌هایی که در آن اثری از اتومبیل‌های سنتی با پیشرانه درون‌سوز نیست نزدیک‌تر می‌شویم.

نظر دهید


در همین زمینه