شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - داچیا مانیفستو
آفرودر پلاستیکی بدون درب

 

 داچیا که بازوی اقتصادی رنو محسوب می‌شود، با معرفی manifesto برای حمل و نقل بدون دردسر، خارج از مرز‌ها و چهارچوب خود فکر و عمل کرده است. این خودرو کانسپت هیچگاه به تولید نخواهد رسید و فقط نشان دهنده خط فکری این شرکت در آینده خواهد بود.


مانند دیگر محصولات جدید این شرکت لوگو DC همراه با خط چین‌های کناری در جلو پنجره نقش بسته تا هویت آن مشخص شود. با نبود پنل‌های بدنه مانند درب‌ها، پنجره‌های کناری و شیشه جلو شعار کمتر؛ بیشتر است را تداعی می‌کند. خودرو داچیا مانیفستو در نمای جلو تنها یک چراغ دارد که بر روی سپر نصب شده و نمای بسیار عجیبی به این خودرو می‌بخشد. این چراغ می‌تواند به عنوان چراغ قوه نیز مورد استفاده قرار گیرد.


فورد برانکو فرضی و مقرون به صرفه، از داشتن سیستم اطلاعات و سرگرمی نیز منصرف شده و به جای آن خریدار می‌تواند از گوشی همراه خود استفاده کند؛ درست مانند آنچه که در مدل‌های ساندرو سوپر مینی و لوگان ساب کامپکت دیده‌ایم.


خودرو داچیا مانیفستو برای جلب نظر افرادی طراحی شده که به طبیعت‌گردی و بی‌راهه نوردی علاقه دارند و از این رو امکاناتی مانند فضای داخلی قابل شستشو و یا روکش صندلی‌هایی که قابلیت کیسه خواب دارند برای آن در نظر گرفته شده است. سقف این خودرو برای اینکه بتواند چند کاربرد داشته باشد از نوع ماژولار با میله‌های جا به جا شونده ساخته شده و مانند برخی از خودروهای برقی که از قابلیت شارژ bidirectional بهره می‌برند، باطری این خودرو نیز می‌تواند از جای خود بیرون آید تا دیگر لوازم الکترونیک را شارژ کند.

 


برخی از اجزا بدنه از پلاستیک بازیافتی و به طور مثال برای داشبورد خودرو نیز از چوب پنبه ساخته شده است. لاستیک‌های این آفرودر الکتریکی عجیب بدون هوا پر شده تا در حین گشت و گذار نگران پنچر شدن نباشید. لاستیک‌های گوشتی all-terrain این خودرو با ارتفاع زیاد از سطح زمین به راننده اجازه می‌دهد تا مسیر‌های صعب العبور را به راحتی طی کند.


معرفی این نوع خودروها برای برند داچیا عالی به نظر می‌رسد، حتی اگر به صورت کانسپت باشد اما این خودروساز همچنان تمام تمرکز خود را بر روی خودروهای اقتصادی که می‌توان با پول خرید گذاشته است.

 

نظر دهید


در همین زمینه