شبکه‌های اجتماعی

سیتروئن مدل مفهومی Ami One را معرفی کرد

 احیای روح 2CV در آستانه 100 سالگی سیتروئن

سیترون مدل مفهومی جدید خود را با نام Ami One در حالی معرفی کرده که نمایشگاه ژنو در ماه آینده میلادی برگزار می‌شود اما این شرکت تصمیم گرفته است تا این مدل مفهومی ویژه را پیش از آغاز به کار این نمایشگاه معرفی کرده و اولین نمایش رسمی آن را در این نمایشگاه برگزار کند.

این مدل مفهومی به طور کامل خودرویی عجیب و غریب است! یک مدل مفهومی الکتریکی با ابعادی بسیار کوچک، وزنی بسیار کم، تکنولوژی نه چندان پیچیده و با قابلیت حمل 2 سرنشین! این همه آن چیزی نیست که سیتروئن در این مدل مفهومی عرضه کرده است. جالب است بدانید که این مدل مفهومی در کشورهای اروپایی در دسته Quadricycle قرار می‌گیرد. یعنی وسایل نقلیه‌ای که دارای 4 چرخ بوده و وزنی کم‌تر 450 کیلوگرم و بیشینه سرعتی کم‌تر از 45 کیلومتر بر ساعت دارند. بنابراین این مدل در بسیاری از کشورها می‌تواند بدون گواهینامه رانده شود.

 

Ami One از هر جهت یک مدل مفهومی خاص و منحصر به فرد است و می‌توان آن را به نوعی احیا کننده روح مدل افسانه‌ای 2CV دانست. بیش‌تر جذابیت این مدل مفهومی را باید در طراحی ظاهری و فضای داخل کابین خلاصه کرد. طراحی کاملا قرینه و یکسان چراغ‌های جلو و عقب، طول بسیار کم خودرو که تقریبا تمام آن با در پوشیده شده است، اوورهنگ‌های بسیار کوتاه، فرم صاف و عمودی جلو و عقب خودرو و باز شدن در سمت راست و چپ در خلاف جهت یکدیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی بیرونی این مدل مفهومی است.

 

اما این طراحی خارج از عرف و البته جذاب در داخل کابین نیز مشهود است. فرم منحصر به فرم صندلی‌ها اولین نکته‌ای است که جلب توجه می‌کند. همچنین در داخل کابین این مدل هیچ خبری از تجهیزات رفاهی و صفحه نمایش نیست، بلکه به جای آن، تلفن همراه کاربر نقشی اساسی در تجیزات داخل کابین ایفا می‌کند. با قرار دادن گشی تلفن همراه در محل مشخصی در پشت پنل نمایش دهنده، اطاعات از طریق تلفن همراه بر روی صفحه خاصی منعکس شده و در مقابل چشمان راننده قرار خواهد گرفت و فرامین مختلف به برخی اپلیکیشن‌ها نیز بر اساس پیغام‌های صوتی یا از طریق دکمه‌های روی فرمان منتقل خواهد شد.

 

سیتروئن Ami One دارای 2.5 متر طول است. این مقدار حتی از اسمارت فورتو نیز کوچک‌تر است! مهندسین سیتروئن برای این مدل مفهومی از موتورالکتریکی که توان خود را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند استفاده کرده‌اند. همچنین پک باتری‌های لیتیوم-یونی این مدل مفهومی نیز در کف خودرو جاسازی شده است. این مدل توانایی پیمایش حدود 95 کیلومتر را با یک بار شارژ کامل خواهد داشت و بیشینه سرعت آن نیز به 45 کیلومتر در ساعت خواهد رسید. همچنین وزن Ami One در حدود 425 کیلوگرم اعلام شده است.

هنوز برنامه مشخصی برای تولید، فروش یا اجاره این مدل اعلام نشده است اما مدیر محصول سیتروئن در این می‌گوید که این یک کانسپ مناسب برای امسال و سال آینده است، نه برای سال 2025!

نظر دهید


در همین زمینه