ب‌ام‌و‌های اسپرت در انتظار دریافت موتورهای الکتریکی

در گفتگو با خبرنگاران استرالیایی مطرح شد

 چندی پیش ب‌ام‌و اعلام کرده بود که تا سال 2025 تا 40 درصد از خودروهای این شرکت به نحوی از موتورهای الکتریکی سود خواهند برد. به این ترتیب که تعدادی از آن‌ها ممکن است خودروهای تمام‌الکتریکی  و برخی نیز نمونه‌های مختلف هیبریدی باشند. اکنون گفته می‌شود که محصولات اسپرت  شاخه M این شرکت تحقق بخشی از اهداف این پروژه را بر عهده دارد.

مدتی قبل در حاشیه رونمایی از ب‌ام‌و M2 و M5 Competition در اسپانیا، فرانک فون میل رئیس بخش M این خودروساز آلمانی در گفتگو با خبرنگاران استرالیایی حاضر اعلام کرد که تمام خودروهای ب‌ام‌و که نشان M را دارند تا پایان دهه آینده از فناوری موتورهای الکتریکی سود خواهند برد. به گفته مدیر بخش M، این تغییرات مرحله به مرحله اتفاق خواهد افتاد و سوال مهمی که مطرح می‌شود در مورد زمان‌بندی است که برای رسیدن به این هدف در نظر گرفته شده است. زمان‌بندی تحقق این وعده بسیار مهم است چرا که اگر دیر‌تر از زمان مناسب این اتفاق رخ دهد، فرصت‌های بسیاری از دست می‌روند، اما اگر زودتر از آن چه که باید دست به این کار بزنیم، از فناوری‌های مورد نیاز محروم خواهیم ماند. فرانک فون میل در مورد اهمیت فناوری‌ها در به کار بردن سامانه‌های هیبریدی و الکتریکی در خودروهای M افزود: «به تجهیزات سامانه‌های الکتریکی نگاه کنید، آن‌ها در حال حاضر وزن بسیار زیادی دارند و برای ما به عنوان یک شرکت موتوراسپرت نسبت قدرت به وزن خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.»
با توجه به موضوع پیشرفت فناوری‌ها ممکن است چنین به نظر برسد که بخش موتوراسپرت ب‌ام‌و عجله چندانی برای این تغییرات ندارد، اما فون میل اعلام می‌کند نسل پنجم پلت‌فرم ماژولاری که قرار است ب‌ام‌و از آن در محصولات آینده خود استفاده کند می‌تواند فرصت‌ها و ظرفیت‌های مناسبی را در اختیار بخش M برای به کار گیری سامانه‌های هیبرید به صورت ایده‌‌آل قرار دهد.
او همچنین افزود: «بدون اینکه وارد جزییات بشویم، اگر بخواهیم در یکی از محصولات M ب‌‌ام‌و از فناوری هیبرید و موتورهای الکتریکی استفاده کنیم آن خودرو همچنان باید سواری و کاراکتر یک M را داشته باشد. ما در گذشته از پیشرانه‌های چهار، شش و هشت سیلندر برای مدل M3  استفاده می‌کردیم و الان فقط از یک نمونه شش سیلندر مجهز به توربوشارژر استفاده می‌کنیم و سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا این فناوری انتخاب درستی است یا باید به فکر گزینه‌های دیگری باشیم؟ در نهایت اصلی‌ترین فاکتوری که برای مشتریان اهمیت دارد این است که یک M3 باید سواری و حسی مانند یک M3 واقعی داشته باشد. من واقعا اهمیتی نمی‌دهم که از نسل پنجم پلت‌فرم یاد شده استفاده کنیم یا از ساختاری دیگر، محصول نهایی باید مانند یک M3 باشد. هدف اصلی ما چندان در مورد تجهیزات و فناوری‌ها حرفی نمی‌زند و بیش‌تر مساله‌ای فلسفی است.»

{gallery}616c02a5c0c05{/gallery}

نظر دهید