ابرخودروی الکتریکی دیگری از آئودی در راه است؟

رونمایی رسمی در پبل بیچ

آئودی R8 E-Tron یکی از محدودترین و انحصاری‌ترین خودروهای ساخته‌شده توسط آئودی است اما این موضوع عمدی نبوده است. ابرخودروی تمام‌الکتریکی اصلی که بر اساس نسل اول R8 ساخته شده بود، هیچ‌وقت به مرحله تولید نرسید و تولید جایگزین آن هم پس از فقط یک سال در بازار، متوقف شد. در طول این مدت، کم‌تر از 100 دستگاه از این خودرو ساخته شد که قیمت هر کدام از آن‌ها 1 میلیون یورو بود.
شاید این طور به نظر برسد که R8 E-Tron محکوم به شکست شده است اما آئودی مصمم و امیدوار است که بتواند این موضوع را عوض کند. گزارش جدیدی اتوموتیو نیوز حاکی از این است که کانسپت جدید این برند آلمانی که PB18 E-Tron نام دارد، می‌تواند پیش‌نمایشی از یک ابرخودروی الکتریکی جدید توسط آئودی باشد. این کانسپت که نام آن نشان‌دهنده زمان و مکان رونمایی از آن است، قرار است در فستیوال هفته پبل بیچ که اواخر آگوست برگزار خواهد شد، معرفی شود. علاقه‌مندان آئودی معتقدند که نسخه تولیدی این مدل، یک عضو جدید خانواده R8 خواهد بود، اما از طرفی احتمال این نیز می‌رود که این مدل، به طور کلی جایگزین نسخه بنزینی شود.
آئودی به طور غیرمستقیم تایید کرده است که R8 نسل سومی نخواهد داشت و تیزری که اکنون می‌بینیم، می‌تواند اولین تصویر تبلیغاتی از جایگزین R8 اما با یک نام متفاوت باشد. آئودی کوچک‌ترین جزئیاتی هم راجع به مشخصات فنی PB18 منتشر نکرده اما گفته است که تکنولوژی به کار رفته در آن، از مدل مسابقه‌ای R18 LMP الهام گرفته شده است.
آئودی گفته است که این کانسپت جدید «یک نمونه تحقیقاتی و طراحی برای آینده خودروهای اسپرت خالص» است و بدین ترتیب، می‌توان گفت که این کانسپت شاید پیش‌نمایش آینده‌ای باشد که آئودی برای خودروهای اسپرت و قدرتمند خود متصور است. فراموش نکنیم که آئودی اخیرا عرضه مدل E-Tron GT که یک خودروی اسپرت 4 در الکتریکی است را برای اوایل دهه 2020 تایید کرده است و شاید شاهد اشتراکاتی هم بین آن با این کانسپت باشیم. آئودی اطلاعات مربوط به PB18 را در 23 آگوست در پیست لاگونا سکا منتشر خواهد کرد.

{gallery}624d43f877d22{/gallery}

نظر دهید