شبکه‌های اجتماعی

  • عکاس: عمید ناصر
امپاور کامیون کشنده جدید گروه بهمن رونمایی شد
اتومبیل فارسی - کشنده بهمن امپاور BD500

برنامه ریزی بهمن برای کسب بیش از 50 درصد از بازار خودروهای تجاری


صبح امروز نهم اسفندماه گروه بهمن در شرکت بهمن دیزل واقع در شهر صنعتی البرز قزوین مراسم رونمایی از محصول پرقدرت و مدرن امپاور و افتتاح خط تولید این کشنده جدید بازار را برگزار کرد.


بهمن امپاور BD500 دارای موتور پرقدرت کامینز (CUMMINS) با 490 اسب بخار و گیربکس تمام اتوماتیک 2+12 سرعته با ساخت ZF است. این موتور با حجم تقریبی 11800 سی‌سی از نوع 6 سیلندر خطی تزریق مستقیم مجهز به توربوشارژ و اینترکولر است و با کد ISGe5 شناخته می‌شود. حداکثر گشتاور این موتور از سوی بهمن دیزل 2300 نیوتن متر اعلام شده است.


از مشخصات و تفاوت هایی که این کامیون را متمایز کرده، ضمن داشتن قوای محرکه بی نظیر، می‌توان به سیستم هشدار انحراف از مسیر (LDWS)، سیستم ترمز اضطراری هوشمند (AEBS)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی(HAS)، سیستم هشدار برخورد از جلو (FCW)، کابین مسطح بدون پالونی، دو تخت خواب، جک بالابر برقی کابین، گرمکن صندلی، مولتی مدیا TFT، بخاری درجا، کروز کنترل و ... اشاره کرد.

 

AutomobileFarsi Bahman Empower BD500 32


در این مراسم بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن با اشاره به سهم بیش از ۵۰ درصدی در بازار کامیونت توسط بهمن دیزل و ۳۰ درصد در کامیون کشنده توسط سیبا موتور (FAW) گفت: با عرضه کامیون کشنده مدرن و پر قدرت امپاور در بهمن دیزل در کنار تولیدات جدید سیبا موتور با برند FAW به عنوان بزرگترین سازنده کامیون کشنده در کشور چین، به راحتی می‌توانیم به ۵۰ درصد از سهم کل بازار خودروهای تجاری ایران دست یابیم. در سال ۱۴۰۱ تولیدات سیبا موتور و بهمن دیزل دوبرابر خواهد شد.


وی اظهار کرد: هدف ما در کنار رشد دو برابری تولید حفظ مقام اول کیفیت در تولید و خدمات است و به زودی کامیون ۱۲ و ۱۸ تن به سبد محصولات این گروه اضافه می‌شود.


امپاور یکی از مدرن ترین کامیون هایی است که در ایران تولید می‌شود و قابل رقابت با برندهای معتبر اروپایی را دارد. این خودرو جزء معدود کامیون‌هایی است که دارای گواهینامه بین‌المللی حمل کالای خطرناک بوده و مجهز به آخرین استانداردهای روز دنیا است.

 

AutomobileFarsi Bahman Empower BD500 31


حسین خضری مدیرعامل شرکت بهمن دیزل در مراسم رونمایی محصول و خطوط تولید محصول امپاور گفت: بهمن دیزل با رونمایی از محصول جدید خود به نام کشنده امپاور گامی دیگر را در جهت اقدامات توسعه تولیدات تجاری خود برداشت و یکی از نیازهای شبکه حمل نقل کالا در کشور را مرتفع نمود.

 

بهمن دیزل پیش از خصوصی سازی فضایی به مساحت 80هزار متر مربع را دارا بود که این فضا پس از خصوصی سازی به 330هزار متر مربع افزایش یافت. کاربری سازی در مساحتی با 24هزار متر مربع، شاسی سازی در مساحتی با 22هزار متر مربع، تولید وانت در مساحتی با 34 هزار متر مربع و خطوط تست در مساحتی 7هزار متر مربع از دیگر اقدامات توسعه‌ای اخیر شرکت بهمن دیزل به شمار می‌رود.


حسین خضری با تاکید بر این‌که خودروهای تجاری گروه بهمن با تولید خودروهای تجاری ایسوزو آغاز به کار کرده بود، اظهارداشت: استراتژی‌های گروه بهمن در انتخاب کشنده جدید امپاور BD500 انتخاب محصول منطبق بر آخرین استانداردهای بین المللی است این کشنده دارای،گیربکس اتوماتیک و ریتاردر 5 حالته، سیستم تعلیق بادی، سیستم هوشمند ترمز اضطرای (AEBS) و کابین و ظاهر مدرن امکان تامین خودرو برای حمل کالاهای خطرناک (حمل سوخت و ...) بر اساس گواهی اخذ شده استاندارد اروپا (R105) است و نکته حائز اهمیت آن‌که ارائه این محصول با قیمت بسیار رقابتی براساس استراتژی های بازاراین شرکت عرضه خواهد شد.

 

AutomobileFarsi Bahman Empower BD500 11


کابین ارگونومیک، مدرن، دلنشین و جادار و همچنین سقف بلند جهت تردد راحت در کابین، صندلی ارگونومیک راننده با سیستم تعلیق بادی و قابلیت تنظیم در شش جهت، دارای دو تخت خواب بزرگ و راحت جهت استراحت راننده و سرنشین جز امکانات این کشنده به شمار می‌رود. کشنده امپاور BD500 دارای کلیدهای کنترل مولتی مدیا و کروز کنترل بر روی غربیلک فرمان، یخچال مسافرتی نیز با دسترسی آسان و مجهز به سانروف برقی است.


همچنین می‌توان به صورت سفارشی آپشن‌هایی مانند تامین خودرو برای حمل کالاهای خطرناک، کولر درجا و سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS) را برای این خودرو انتخاب کرد.


بهمن دیزل قصد دارد از هفته آینده فروش کشنده امپاور BD500 را آغاز کند. قیمت این خودرو پیش از اضافه شدن مالیات بر ارزش افزوده و عوارض دیگر 2 میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام شده که پیش بینی می‌شود با احتساب عوارض، این رقم به بیش از 3 میلیارد تومان برسد. بهمن دیزل نخستین سری از کشنده امپاور BD500 را در اردیبهشت ماه 1401 به مشتری‌های این خودرو تحویل خواهد داد.

 AutomobileFarsi Bahman Empower BD500 3

 

نظر دهید


در همین زمینه