شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - شورولت سیلورادو HD 2024
با چهره‌ای تازه و کابینی مجهز

 

طبق اخبار و عکس‌های جاسوسی، مدتی بود که می‌دانستیم شورولت در پی معرفی سیلورادو جدید است و حالا این شرکت از این پیکاپ تنومند خود پرده برداری کرد. پیش از اینکه کابین جدید این خودرو را بررسی کنیم باید به تغییرات خارجی آن بپردازیم.


طبیعتا با یک نگاه به نمای رو به رو سیلورادو جدید متوجه تغییرات خواهید شد دیگر خبری از خط افقی جدا کننده جلوپنجره و چراغ‌ها نیست و حالا چهره‌ای ساده‌تر و دوست‌داشتنی‌تر پیش روی ببیننده قرار دارد. فرمت چراغ‌ها به صورت کامل تغییر کرده و شبیه به این می‌ماند که شورولت چراغ‌های جی‌ام‌سی سیرا را برعکس روی سیلورادو نصب کرده باشد. زیر جلو پنجره جدید سپر با ورودی هوا، قلاب یدک‌کش و یک محافظ زیر سپر قرار دارد که توسط مه شکن‌های LED کوچک محاصره شده‌اند. تغییراتی بر روی دیگر قسمت‌ها اعمال نشده و تنها نکته ریزی که باقی می‌ماند نوشته ریز شورولت روی هواکش کاپوت است. درب شش حالته Multi-Flex عقب همچنان به عنوان یک گزینه سفارشی خواهد بود. خریداران می‌توانند از بین شش رنگ بدنه جدید که شاملSterling Gray, Dark Ash, Radiant Red, Auburn Metallic, Lakeshore Blue Metallic, Meteorite Metallic می‌شود انتخابی داشته باشند.


اما همانطور که بالاتر نیز اشاره شد مهمترین تغییر سیلورادو جدید  در کابین آن رخ داده است. البته شورولت اعلام کرده، اگر خریداران خواهان کابین جدید هستند باید حداقل تریم LT را سفارش دهند. در اصل این کابین جدید برای تریم‌های بالاتر از LT قابل دسترس خواهد بود. این کابین جدید دارای نمایشگر 12.3 اینچ دیجیتال پشت فرمان و نمایشگر دیجیتال اطلاعات و سرگرمی 13.4 اینچ است. این داشبورد جدید با الهام از پیکاپ‌های دهه 80 و 90 میلادی طراحی شده و راننده محور جلوه می‌کند. پد شارژ وایرلس تلفن همراه تکمیل کننده امکانات جدید رفاهی این بخش خواهد بود.


در بخش فناوری، سیلورادو HD 2024 از کروز کنترل تطبیقی تریلر استفاده می‌کند که با توجه به جرم تریلر، فاصله آن را با خودرو حفظ می‌کند تا در ترمز‌های ناگهانی برخوردی صورت نگیرد. تکنولوژی فعلی Transparent Trailer نیز برای نصب تریلر‌های کله غازی (gooseneck trailers) ارتقا پیدا کرده و هشدار نقطه کور تریلر نیز محیط بیشتری را پوشش می‌دهد. رانندگان حالا می‌توانند برای کاهش حواس‌پرتی از هدآپ دیسپلی استفاده کنند. شورولت برای آنان که می‌خواهند حس و حال نوستالژی و تجربه آنالوگ را در اختیار داشته باشند، کلید‌ها و ناب‌های فیزیکی را به صورت کامل حذف نکرده است.


زیر کاپوت پیشرانه 8 سیلندر 6.6 لیتر بنزینی و یا دورامکس توربو دیزل قرار دارد. گیربکس 10 سرعته اتوماتیک آلیسون برای پیشرانه بنزینی در نظر گرفته شده تا بتواند 11.793 کیلوگرم را به راحتی به دوش بکشد. شورولت خروجی پیشرانه دیزل را 470 اسب‌بخار قدرت و 1322 نیوتن‌متر گشتاور اعلام کرده و ادعا می‌کند که نسبت به گذشته بیشتر شده است.


تمام تریم‌های گذشته از جمله تریم WT و Custom pickups برای مدل 2024 موجود هستند. تریم بالای High Country حالا نسخه‌ای ویژه با نام High Country Midnight Edition نیز دارد که در صورت انتخاب تزئینات کرومی، بج‌ها و رینگ‌های 20 اینچ مشکی رنگ به خودرو اضافه خواهد شد. برای افرادی که خواهان توان بیشتر و قابلیت‌های آفرود بیشتر هستند شورولت تریم ZR2 را در نظر گرفته که تنها به نشان دادن یک عکس از آن بسنده و هیچ اطلاعاتی را منتشر نکرده است.


این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه 29 سپتامبر در تگزاس به نمایش گذاشته می‌شود. تولید این خودرو نیمه اول سال 2023 آغاز و قیمت آن در زمان عرضه مشخص می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه